- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 9 maanden geleden door N!CKs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2007 om 11:27 #283957
Waarschuwwing, is een best grote perso die constant upgedate wordt (rekening houden met laadtijd van afbeeldingen)
Kwafo’s Perso
brommer: Vespa Piaggio Ciao p25(snor dus)
blokken:
1 bewerkt bromblok met bewerkte krukas + 65cc DR (CP) ~70km/h
1 snorblok zonder onsteking
1 bromblok met normale krukas en 70cc polini (ELEC) ~65km/hUitlaten:
Citypower
Summit Top Racing
Gianelli Exel——————————————————————————————
Iets voor mijn 17de verjaardag.
Al 5 jaar zit ik in Veghel op school wat elke keer 6/7 km fietsen was. Al 5 jaar door weer en wind gefiets toen ik dacht… laat ik maar es ander vervoer zoeken, een brommer misschien! scooter is toch de duur en schakelbrommer al helemaal en ik wilde zowiezo al wat meer van het sleutelen leren.
een vriend van mij had dus nog wat staan, een vespa ciao of een citta. De kleine wielen van een citta vond ik maar niks hoewel de veringen zeker wel hot waren maar het was een brommer (met helm) dus ik besloot de snor te nemen, de vespa. Vlug had ik mijn brombewijs gehaald en laten verzekeren, hoewel ik erachter kwam dat die blauwe plaat toch echt te lelijk voor woorden was, maar ja het moest.
Na thuisgekomen te zijn met de brommer wist ik het meteen, dit ding gaat te sloom met de hulp van mijn vriend zette ik er een city-power uitlaatje op, nu kon je teminste van een brommer spreken en liep ie wat beter. Vanaf dit moment werd ik gepakt door de brommer modification ziekte zoals ik het maar zal noemen, ik moest en zou mijn brommer mooi (en snel) maken.
De uitlaat was dus al geregeld, maar ik wilde het toch zelf doen zonder mijn vriend, zelf doen vind ik ook veel leuker dus 13/13 carb gekocht met malossi filter en sleutelen maar en voila mijn brommer haalde de 40 met gemak.
Toch, nog steeds niet tevreden besloot ik maar wat geld te sparen en een proma cc te kopen maar met wat geluk had iemand hier op het forum nog een summit, dus ja die moest ik hebben (hoewel ik ook voor de gianelie hyper wilde gaan omdat die zo leuk om hoog stak) Achteraf ben ik met deze summit echt meer dan tevreden.
Dat was het dan tot nu toe, een paar probleempjes moeten nog verholpen worden, zoals zijstandaard erop omdat de tweepoot niet meer uitgeklapt kan worden en ik moet iets aan de trekkracht doen in het begin want hij trekt voor geen meter, of tewel inlaat uitveilen en andere trekveertjes erin.
Hier had ik al de citypower en de carb geinstaleerd heb geen oudere foto’s

Met Mijn Summit
——————————————————————————————UPDATE
Zo weer een tijdje verder en eindelijk is mijn standaard eraf (was echt een klote werkje). Heb besloten door een tip van een forumlid om geen trekveren te doen omdat dat meer iets is voor iets meer opgevoerde brommers in ieder geval er gaat dan een grotere poelie erop en een vriend uit eindhoven die een honda mt heeft wil me wel een keer helpen met de inlaat uitveilen.
nou verder zijn de trappers er nu af en moeten er nog voetsteuntjes op, heb de trappers eraf gehaald want anders als ik trap dan schuren ze langs de uitlaat en dat is iets wat ik niet zo prettig vind

Nou wat heb ik veranderd, heb dat oranje ding er maar es vanaf gehaald, begon te iriteren veders heb ik dus de bokstandaard eraf gehaald en er een zijstandaard opgezet, en ook heb ik in plaats van de trappers van die voetsteuntjes
de grootste merkende verandering is dat ik andere velgen heb, witte vierspakers en een bromklok, ik weet het niet helemaal zeker maar mijn km teller geeft 50 aan wat ik best veorntrustend vind XD ga morgen mooi een choke begrenzer in elkaar zetten omdat ik een studiedag vrij heb komt weer goed uit.
verder zit er nu ook een 90 mm poelie in
hij rijd nu erg lekker en trekt over zijn geheel goed door ben er erg tevreden over
een nadeel, het begint winter te worden en mijn handen vriezen eraf, had eerst dikke handschoenen bij intersport gekocht maar die werken ook niet, moet denk ik echte brommer/motorhandschoenen kopen om mijn handen warm te houden

Ik ga niet meer crossen met mijn ciao ben er achter gekomen dat ze daar niet voor gemaakt zijn 😛
http://img120.imageshack.us/img120/2757/pb110023lc8.jpg
Zo even weer een update
nou dus heb nu leuke 70cc eronder van DR. nog maar een keer voluit gereden en ging fantastisch, mijn km teller gaat tot de 60 en rond de 45 en 50 komt een boost die zeker nog wel ff doorgaat naar de 60. tot hoever, tja dat kan ik dus zo niet zeker zeggen.
De meeting was in Eindhoven dus ik had afgesproken om eerst naar Tim in Geldrop te komen, ik mooi elke keer zo wisselen tussen de 30 en 40 km/h voor het inrijden en spoedig was ik in eindhoven (3 kwartier ofzo schat ik) alleen, toen raakte ik natuurlijk de weg weer kkwijt en belandde ik uiteindelijk op centraal station, ik tim gebeld die kwam ff langs en zo gingne we meteen naar de meeting plek
(bleek achteraf begin eindhoven te zijn dus was de reis zou veel sneller gelopen kunnen hebben)
daar leuk wat kennis gemaak, brommers gekekeken vragen gesteld, etc etc was allemaal wel leuk en gezelllig
toen gingen we langzamerhand naar huis, ik nog ff een keer showen hoeveel (teveel) lawaai mijn brommer maaktte stopt tie er plots mee, in de carb gekekekn, niks aan de hand, nieuwe bougie geprobeerd, en hij deed het weer als een zonnetje, ok dat was goed voor nu. iedereen bijna aangereden tim en zijn neef en ik rijden ook aan lig ik even later stil, er gebeurt weer niks geen ontstekeing tot zelden ontsteking, terug naar Stijn was de enige optie, ok alles systematisch afgelopen,
Bougie? nee dat was het niet
Bougie dop? nee dat was het niet
Bobine? nee dat was het niet
de afstelling van cp? nee dat was het ook nietStijn zegt, ik heb n idee halen jullie ff de kap eraf en maak je de carb open. Tim en ik vlug schroeven etc en hebben die schuif eraf gehaald. Komt Stijn aan met remmenvloeistof en spuit heel mijn carb vol, wat aangerend en hij deed het weer!
er zat dus waarschijnlijk een stofje of iets in mijn carberateur. t probleem was opgelost maar t begon al wat later te worden dus tim en zijn neef moesten naar huis, ik besloot dus om niet eerst meer naar hun te gaan en meteen naar huis te gaan. toen hebben Stijn en ik nog even de carb eraf gehaald (wat moeilijk bleek te zijn dan het was, want die moer was dol *sigh) schroevendraaier ertussen geramd en eraafgeschoven helemaal leegespoten met compresoor (de carb dan natuurlijk) en er terug op gezet)
Nog stijn ontzettend bedankt en naar huis geredenThuis kwam ik er nog wel achter dat mijn brommer dus lektte, ik benzinekraan dicht gezet en neit meer naar gekeken, het was donker en ik had een lange rit achter de rug maar het zal wel aan de aansluiting van carb naar carter gelegen hebben, vandaag ff een nieuw moertje regelen.
Ik heb een nieuwe uitlaat aangeschaft, een gianelli exel, rijdt best mooi en is ook redelijk stil 😀 is denk ik midden en hoogtoerig want trekt iets na het begin constant op. Een probleem heb ik wel, ik kan hem niet bevestigen aan mijn cilinderkop omdat het gaatje verkeer zit

Vader van een vriend van mij heeft ff ophangpunt omgelast en nu past ie wel aan mijn cilinderkop 😀

Nog ff wat fotos van mijn summit, mooi uitlaatje maar licht er nu niet onder omdat ik demperwol moet vervangen

vandaag weer wat gesleuteld
chrome voetplankje ben er toch niet helemaal over te spreken , past nu nog niet zo goed bij mijn brommer misschien als ik wat meer chromen dingen heb anders haal ik nog wel een nieuwe voetenplankje maar ja moet het er nu maar mee doen
poline trekveren, ik had eerst de groenen erin gezet maar WOW dan maakt ie echt te veel toeren, nu de zwarte/grijze erin gezet nu maakt ie nog veel toeren met mijn 80 poelie maar komt ie toch wel gewoon op gang, denk dat ik het hier maar bij hou.
ik heb ook revisie setje gekocht voor voorvorkvering en nieuwe voorremsegmenten ga ik er nog opzetten als ik wat meer tijd heb
Zo nu mijn kenteken gestolen is en ik officiel niet kan rijden heb ik maar beslotten ff alle kappen en spatborden eraf te halen en klaar te maken om te spuiten 😀
nu nog ff de kleur bepalen en kijken waar ik fatsoenlijke verf aan kan komen (als iemand tips heeft je hoeft maar pmetje te sturen 😉 )
wat een roest btw op mijn brommerke 😛
dat spuiten was hoognodig
—————————————————————————————–UPDATE
Vrijdag 1 juni
Ik dacht laat ik maar weer es een updateje maken.
Ik heb niet superveel veranderd maar hier de hoogtepunten
– Ik heb een polinifiltertje op mijn carb gezet, en ben hier erg tevreden mee (in topic filter -> polini daar meer over)
– ik heb mijn voorrem en achterrem gemaaktDit was niet zo makkelijk, de voorrem wilde gewoon niet meewerken en er ging altijd wel iets mis, maar na een uur ofzo werkt de voorrem helemaal perfect en ben ik best blij met het resultaat. De achterrem was precies hetzelfde verhaal alleen kreeg ik daar de grote bout niet los. Toen had ik een heeeele grote waterpomp tang die je vast kon zetten geleend en toen maar veel kracht gezet en toen kwam de bout gelukkig los.
Verder ben ik (denk ik) eindelijk over de kleur uit, waarschijnlijk wordt het een firefly mirage lak van motip (van goud naar rood) en doe ik de kappen hoogglans zwart, op de kappen komt dan ook een sticker (want ik kan gratis stickers laten maken) alleen wat daar op komt weet ik nog niet, ik was van plan om ook allemaal logo’s in het klein te doen van de dingen die op mijn brommer zitten etc, zoals bijv: Castrol, Polini, Delloreto etc. etc.
Ook is mijn kilometer teller nu perfect, mijn brommer rijdt 68 km/h en met wind mee 71 km/h, ik heb de kilometer teller in mijn lampunit gebouwt en kan hem er ieder moment eraf halen (zodat ie niet gejat wordt)
En als allerlaatste heb ik een nieuwe slot gekocht die ik wel gewoon onder mijn zadel kan hangen zonder dat ik de lak beschadig.
En natuurlijk nog wat fotos:

—————————————————————————————–UPDATE
woensdag 6 juni
Ik kreeg mijn vario binnen van Thomas, zeer mooi verpakt etc goed duidelijk, complimenten, verder kreeg ik ook op dezelfde dag mijn vario zijkappen binnen van jmpb, kwam dat even goed uit.
op en monteren dan maar, heb ik dan ook gedaan naar ff de gebruikelijke kwaaltjes en lastigheden XD doet ie het, ben er eigenlijk wel tevree over, trekt echt snel op hoewel mijn top er wel op achteruit is gegaan, ik denk niet dat ie perfect is afgesteld etc maar ik weet er ook nog niet zo super veel vanaf dus mij eerst ff inlezen dan weet ik wel meer.
natuurlijk wat foto’s

5 april 2007 om 11:58 #446621Nou is best een aardig topic jah en veeel foto’s. Ik heb wel nog iets te zeggen.:D Bij je eerste tekst wat cursief dedrukt is staat uitlaat uitveilen. Dit moet denk ik inlaat veilen zijn.:lol Voorlaatste zin.
Trouwens leuke uitlaatjes.5 april 2007 om 23:22 #446643Je hebt je perso eindelijk eens geupdate ^^ precies zoals mij naapert…
Check ook de mijnde eens ^^ hij’s nu bouroux rood met witte velgen
toch maar goed dat je niet voor dat polini projectje gaat ^^ idd je reinste geldverspilling 😛 hehe… wil niet zeggen dat het niet leuk is om te hebben natuurlijk. Maarja, ga toch een motor kopen, kunnen we samen gaan touren, ga der over anderhalf jaar ook eentje kopen
18 juni 2007 om 17:31 #448199
N!CKsziet er goed uit. de achterkant is ook veel mooier.
met dat ingekorte spatbord ziet hij er veel mooier uit
wanneer ga je beginnen met spuiten. hoop dat hij er mooi uit komt te zien=)18 juni 2007 om 17:43 #448201Roostertjes op voor en achterlicht zal ook vet staan!
Blijft een leuk ciao’tje!18 juni 2007 om 17:45 #448203
N!CKsjah dat zal wel mooi staan.
ik heb dat ook(alleen voor moet nog komen)=) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.