Vespa-Ciao.NL
:: Krukaswang bewerken

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Krukaswang bewerken

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa liessel
    Topic starter

Ik heb een vraag hoe dik(mm) is de krukaswang die het inlaat proces reguleert?

FonS
      Bijdrager

11mm

volgende keer in het kleine vragen topic ! 😉

vespa liessel
        Topic starter

ok dan ga k het toch proberen moet in theorie toch nog kunnen en lukken

ArvidW
          Donateur

vespa liessel :
            heb mijn nieuwe gereedschap nog nie binnen maar heb misschien iets heel nieuws bedacht voor mijn krukas waardoor ik in theorie veel sneller zou moeten kunnen gaan.

Ik ben wel benieuwd naar wat je gaat doen;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

jordy
            Bijdrager

jah laat die theorie maar eens horen;)

vespa liessel
              Topic starter

kijk als je op een hoog toerental rijd heb je bijna een continue een aanzuiging, door dan op de plaatsen waar de krukas niet inlaat kleine gaatjes te boren niet te diep en niet te groot zou je extra mengsel binnen moeten krijgen ,waardoor je harder kan gaan rijden en dat mengsel word ook nog eens naar boven gegooid door je snelheid van de krukas ,waardoor je een werveling zou moeten krijgen en je mengsel beter mengt

dan moet je wel veel gaatjes boren

reactie’s?
                ervaringen?

Martijnvanheerde
                Donateur

Ik weet niet hoe het zit met lage toerentallen. Ik denk dat ie dan slecht loopt.

Dries
                  Bijdrager

Dan krijg je inderdaad het probleem wat Martijn al aanhaalde, en je krukas gaat waarschijnlijk uit balans geraken, als je echt veel gaatjes gaat maken.

Ik zou er niet aan beginnen, gewoon frezen op toeren.

ArvidW
                    Donateur

Het is mij niet helemaal duidenlijk, je boort gaatjes in de wangen die vanuit de inlaat te zien zijn?

Het idee is om in die gaatjes kleine hoeveelheden mengsel mee te nemen het carter in?

Zoja, dan gaat dat imo niet goed werken, waarom?

In het carter heerst vanaf het moment dat de inlaat sluit een hogere druk dan in het inlaatje, ofwel, die gaatje gaan overdruk vanaf het carter naar het inlaatje transporteren. Ofwel, je carterdruk neemt af !

We volgen een gaatje, deze staat precies in de inlaat waar nu 1bar druk heerst (gewone normale luchtdruk)
                      De krukas verdraait zich en het gaatje komt in het carter terrecht. De luchtdruk in het gaatje is lager dan in het carter dus de carterdruk neemt ietsje af.
                      Het gaatje verdraait nog verder totdat hij weer in het inlaatje terrecht kom. De overdruk in het gaatje stroomt weg.

Jippy, carterdruk verloren:P (ws niet eens meetbaar verlies, maar iig geen winst)

Home made engine dyno

Martijnvanheerde
                      Donateur

trouwens ik vond net een krukas op zolder en daar waren 2 gaten bij die inhammen dwars door de wangen geboord. is dit origineel? Zou het rijden?

vespa liessel
                        Topic starter

1. ligt eraan waar je deze gaatjes maakt
                          2. als je er veel doet en er loopt wat terug naar je cab is dit mengsel al een keer gemengd en als het dan weer aangezogen word heb je een beter mengsel, dus op hoge toerentallen zou dit moeten lukken
                          3. dat beetje carterdruk dat je verliest, verlies je ook als je je carter flowt dus dat is niet veel(spoelpoorten zeg maar glad maken)

ArvidW
                          Donateur

Schets eens in paint waar je die gaatjes boort, maakt het wat duidenlijker.

Home made engine dyno

vespa liessel
                            Topic starter

k ga effe kijken hoe of wa maak daarna wel tekening
                              als je voor de inlaatperiode begin een gat maakt heb je ook al winst

Tonni
                              Moderator

Je idee is leuk en ik begrijp wel hoe je denkt, maar het zal je geen winst brengen. Eerder, zoals Arvid schetst, verlies..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

niels-nijsten
                                Bijdrager

@ martijn chek mijn perso mijn kruk heeft ook van die gaten kun je kijken oft dezelfde zijn heeft in iedergeval HEEL goed gelopen:P(gaten zater er trouwens orgineel in!)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.