:: Krukas/vliegwiel loopt moeilijk?
-
net een vervangend onderblok gekocht op dit forum, wegens een lekkend carter op mijn bravo…
nu voel ik op drie punten een weerstand als ik de krukas draai, zonder vliegwiel loopt de krukas vrij rond, met vliegwiel dus niet helemaal.
is dit normaal?
heb geen pullietrekker en eigenlijk geen zin om mijn oude blok te splitsen en de krukas over te zetten als dit niet nodig is…
ik had bedacht dat de weerstand door de magnetische werking van de spoelen kon komen, of de krukas krom!?
wie o wie kan mij verder helpen?
Hey Michel,
Dat kan inderdaad door je magnetisch veld komen.
Ook wil het nog wel gebeuren dat de spoeltjes niet ver genoeg naar binnen zitten.
Ik persoonlijk druk ze altijd naar binnen alvorens ze vast te zetten..;)
heb twee ontstekingen/vliegwielen geprobeerd,zonder verschil. het lijk niet dat hij schuurt omdat het geen geluid geeft op de ‘ stroeve’ plaatsen. spoeltjes zitten toch gewoon vast op het grondplaatje!?
is het een probleem, als ik dit onderblok ga monteren met een malossi 43mm?
loop ik dan het risico dat ik toch nog het blok moet splitsen achteraf?
De gaten van de spoeltjes zijn groter als het boutje zelf, wat Handmade zegt even naar binnen duwen alvorens vast te zetten.
Zo te zien heb je een electroniche onsteking en daarvan hoef je dus niet de spoelen naar binnen te drukken voor dat je ze vastzet.
lijkt erop dat je je zorgen maakt on niks, het is heel normaal dat je een weerstand voelt van het vliegwiel die moeilijk langs de spoelen gaat door de machnetiche weerstand, dus lekker door sleutelen lijkt mij.
Zo lang er geen enge schurende geluiden zijn is alles tiptop, 
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.