Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Krukas te kort??
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 5 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 oktober 2009 om 12:15 #210086
ik haal net mn oude blokje uit mn achterbrug, en zet mijn nieuwe speedengine erin. Maar nu past ineens mijn vario niet meer omdat er niet genoeg draad uitsteekt om hem vast te zetten??? Ik kan me niet voorstellen dat de krukas in dit blokje korter is dan de andere. Maar waarom past dit ineens niet, is een speedengine gewoon niet gebouwd op een Si? Doe ik wat fout of wat is er aan de hand? Het blokje heb ik al maximaal naar de vario kant toegeschoven hij kan gewoon niet dichterbij. Verder heb ik ook niet teveel of te weinig afstandbussen voor de vario gedaan, gewoon zo als het hoort. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik baal er echt van ik had verwacht gisteravond een testritje te maken 🙁
30 oktober 2009 om 15:36 #229275zit het blok wel vast? Want als hij los zit, kan het zijn dat hij een stukje aan de andere kant zit geschoven.
30 oktober 2009 om 16:36 #229276waarschijnlijk zitten je gramsrollen voor je vario deksel draai de 3 schroefjes los doe ze weer op hun plaats dan kun je hem als het goed is weer indrukken en heb je genoeg ruimte
GTZ NV
30 oktober 2009 om 16:58 #229277hey, ik heb n citta met si brug en had het zelfde probleem.
als je n vario heb, neem je gewoon de dikke zwarte ring (die std bij n malossi vario set zit) deze is ong,
1cm dik, het is de stalen en niet de plasticken.die als eerst dan je vario plaat dan je bus dan je snaar dan je rollen huis.
daarna kun je de bout er zeker tot de helft op draaien.als de vario plaat tegen je brug komt moet je je brug n stukje ‘bijwerken’, n zware hamer helpt al n stuk

maar je kunt natuurlijk naast die zwarte ring ook nog zon L ringetje van een std kopeling er bij doen.als je er nou echt geen kut meer van snapt dat kun je ook altijd nog je rollen huis aan de andere kant doen.
dus aan de vliegwiel kant.:! dan heb je meer speling met je vario plaat. dit helpt zowiso.
en je kunt er gewoon mee rijden, ik rijd ook al n tijdje zo rond want t is gewoon veel makelijker.8)30 oktober 2009 om 17:01 #229278Heb je er al een koppeling opgeschroeft zodat het vliegwiel zich wat meer vastklemt?
30 oktober 2009 om 18:25 #229282dankjewel voor de reacties ik heb het zo een beetje opgelost. Ik heb, omdat ik een afgedraaid vliegwiel heb, nog een extra ringetje ertussen zitten deze heb ik wat dunner gemaakt, en toen met de hamer mijn achterbrug een beetje bewerkt zodat er niks aanloopt. Alles past nu zo ongeveer het is niet ideaal maar het blijft tenminste zitten. Ook ben ik aan het denken mijn si te verkopen en een ciao te kopen, iedere keer na een dagje sleutelen heb ik neigingen om mijn brommer te bewerken met een moker. Het is gewoon een enorm gekloot om alles aan te sluiten en om even de carburateur oid van het blokje te schroeven. Ik word er helemaal gek van.
30 oktober 2009 om 18:30 #229283en al een ritje gemaakt?
30 oktober 2009 om 18:36 #229281nope moet nog ergens dat gasschuif gedeelte van een 13/13 vandaan zien te halen, en nog zo een koperen plaatje of kabeltje om aarde op mijn blok te hebben. Verder ook nog dat gedeelde van de 13/13 waar de benzineslang op komt ergens kopen. En dan nog even alle kabels aansluiten en op jmpb startsegmenten voor mijn achterkoppeling bestellen want die had ik weggegeven toen ik die kickstarter kreeg. Dus gaat nog wel even duren 🙁
ik ben btw wel al druk opzoek naar zo een speedenginge kickgedeelte zodat ik mn kickspullen over kan zetten en gebruiken
30 oktober 2009 om 18:39 #229184Tja wordt niet makkelijk om kickspeedengine carterdeel te vinde :p. Maar laat even wat weten als alles er werkend op zit, hoe het rijdt enzo. Of maak even een filmpje want ben zo benieuwd hoe dat gaat lopen met malossi voorvario.
gr30 oktober 2009 om 18:41 #229284Carburateur onderdelen en vario startsegmenten kun je ook wel bij mij komen halen 😉 PM me maar als je interesse hebt.
Maar goed, het probleem is opgelost, dus close.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.