Vespa-Ciao.NL
:: Krukas probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Krukas probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Harleyman
    Topic starter

Ik maak net een oldtimerblok open en kom deze krukas tegen

Nu heb ik een ander Carter geveild en geboord voor een 65cc
      Bedoeling was de krukas van dit oldtimer blok in mijn geveilde blok te zetten.
      Heeft iemand deze krukas weleens eerder gezien? Ik weet dat oldtimers krukken een andere timing hebben en 4gaten in de wangen maar dit is wel een heel raar exemplaar en vraag me af of dit problemen gaat geven met mijn geveilde inlaat.

Alle advies en meningen zijn welkom!

FonS
      Bijdrager

zebaztiaan :
        dit is wel een heel raar exemplaar

Deze is bewerkt. Of dat problemen geeft icm je inlaat of gehele setup is moeilijk te zeggen.
        Je zou het gewoon kunnen proberen natuurlijk. Persoonlijk zou ik liever met een schone lei beginnen en dus een andere krukas gebruiken.

Harleyman
        Topic starter

Zou hij echt bewerkt zijn? Hij komt onder een boxer vandaan die verder compleet standaard en onverprutst is.
          Blok zag er niet uit of het ooit open is geweest (zegt niks natuurlijk)
          Brommer liep exact 40
          Probleem is ook als ik een andere kruk koop wil ik er wel het originele vliegwiel erbij (ivm onbalans enzo)
          Dus word dan al gauw een compleet tweedehands blokje kopen…

Martino
          Moderator

Hetgeen wat Fons al schrijft. Deze krukas is bewerkt en ook ik zal een andere krukas gebruiken. In een niet gevijld carter zal deze krukas minder problemen gaan opleveren, maar wanneer je inlaatvlakje groter is ook meer kans op een zogenaamde lekkende inlaat.

Een bijkomend probleem van de old-timer krukassen. Deze zijn vaak p12 met glijlager. Ik zal voor je opgevoerde setup toch wel graag een naaldlager gebruiken.

Harleyman
            Topic starter

Ok heren bedankt ik heb een nieuwe kruk besteld met naaldlager.
              Helaas een blokje voor niks uit elkaar gehaald maar er zijn ergere dingen.
              Denk dat ik gelijk maar een 12v spoel erin zet ipv de originele 6v en tevens een lichter vliegwiel.
              Moet ik dan iets van een gelijkrichter gebruiken? Ik ben alleen 6v gewend maar kreeg laatst toevallig een 12v spoel van een kennis,dus vandaar.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.