Vespa-Ciao.NL
:: Krukas nu gaar?? of niet?

Home Forums Techniek Opvoeren Krukas nu gaar?? of niet?

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tnerual
    Bijdrager

shimring erin?

en ben je het centreerbusje niet vergeten?

dieseltank
      Bijdrager

geen open vuur bij lagers gebruikenen ook niet,

en probeer een busje die op de “binnenkant” van het lager past en om de as,
        zo tik je hem er gelijkmatig op.

remlicht99
        Bijdrager

er is 1 6202 en 1 6203 C3.. niet allebei C3 toch?

pepko
          Donateur

nee aan de ontstekingskant moet alleen C3
            ]

! Joor !

is het niet gewoon de weerstand van de keerring?

Robke15
              Bijdrager

Zoals joor zegt, waarschijnlijk is het de weerstand van de keerring. Als je echt twijfelt zou ik als ik jou was eventjes wat olie in het blok doen en dan met een boormachine rustig de krukas ronddraaien. Ik heb ook wel eens dat de krukas stroef rond gaat en dan draai ik de krukas gewoon een tijdje rond en uiteindelijk is hij redelijk soepel. Dus ik denk dat het niks is om je bang voor te maken. Als hij de inlaatpoort maar niet raakt.

barry
                Donateur

Alle boutjes terug een beetje lossen & met een ijzeren hamer enkele gerichte tikken geven……Daarna boutjes iets aanspannen & voelen of hij soepeler draait , zoniet , terug enkele tikken….Enz…Je hebt gewoon spanning staan op de lagers & that’s all!

remlicht99
                  Bijdrager

ik zou niet met een ijzeren hamer doen.. neem dan een hard plastice..

ik denk dat als je dat hebt gedaan met de hamer je het het beste gewoon kunt in rijden.. het moet zich gewoon allemaal een beetje “zetten”, het moet op mekaar in werken..

ik had dit eerst met ook met mijn speed engine, nu had ik hem laatst uit elkaar gehaald en het draaide heeeel erg soepel, ik heb er maar net 3 a 4 km mee gereden..

succes

Anoniem

Krukaskeerring er te diep ingetikt?

tnerual
                      Bijdrager

belangrijk; het centreerbusje, heb je dit wel gemonteerd??

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.