Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Krukas loopt aan
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 5 maanden geleden door heuvel85.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 oktober 2007 om 12:51 #227624
@kapot
Ja over het hele inlaat vlak loopt het stroef
op welke plekken zou ik ff een paar tikken moeten geven?
Dan probeer ik dat straks even
Anders zou mn krukas wel krom zijn zeker
maar dat vind ik raar omdat het in een orgineel cartertje wel soepel liep21 oktober 2007 om 13:15 #227625Ik heb et even weer verwarmt en wat kleine tikjes gegeven.. hij beweegt weer soepel.. maar ik w8 eerst ff tot alles weer is afgekoelt..
Ik hoop dat het gelukt is
EDIT: Heb het kleine carterhelft erop gaan en ff weer verwarmt en toen ff wat tikjes gegeven.. zo ff weer kijken!
21 oktober 2007 om 14:13 #227626hij blijft maar blokkeren.. ik weet het echt niet meer… dit is echt een kut weekend voor mij..
Heb geen oplossingen meer
21 oktober 2007 om 14:36 #227627Goed heet stoken tot hij rookt, en je mag er wel flink op slaan hoor 🙂
Slaan waar de lagers zitten.
Wat je moet doen:Moeren helemaal vast draaien
Heet stoken
Tikken
Af laten koelen
TestenDan graag weer een bericht hierover 🙂
21 oktober 2007 om 20:22 #227632heb eerst mn electronisch blok er maar weer onder gegooit.. morgen ff naar een kameraad zn vader..
kijken wat hij kan doen
21 oktober 2007 om 20:38 #227633coda :
Ho ho Heuvel,als je gaat slijpen over je inlaatvlak verlies je dus al je carterdruk met een beetje pech!Begin hier dus niet aan,het komt nl super nauw hoe de krukas erlangs gaat.
Opnieuw monteren,en met een hamer op de vlakken tikken moet echt voldoende zijn.
je moet wel ff goed lezen he..ik praat dus over een 0.1mm..ik heb het zelf ook gehad bij mijn speedengine..
gewoon netjes en verantwoord bezig gaan.dan gaat alles goed.22 oktober 2007 om 12:29 #217870of je moet een beetje van die kruipolie of naaiolie op de krukas doen dan tikjes geven en dan zolang doorgaan dat je met je hand de krukas kan blijven draaien
22 oktober 2007 om 13:28 #217871@ sombrero
heb ik al geprobeerd.
Maar ik ben es naar een lokale bromboer geweest, die zij dat ik het er gewoon op moest zetten, tijdens het rijden zet het wel uit zij diegene..
Is dit waar?
maar kga vanavond nog ff naar mn kameraad zn vader, die weet het wel beter denk ik. vertrouw het niet
22 oktober 2007 om 14:01 #217872mattiee :
@ sombreroheb ik al geprobeerd.
Maar ik ben es naar een lokale bromboer geweest, die zij dat ik het er gewoon op moest zetten, tijdens het rijden zet het wel uit zij diegene..
Is dit waar?
maar kga vanavond nog ff naar mn kameraad zn vader, die weet het wel beter denk ik. vertrouw het niet
Dit heb ik ook gedaan , met teveel spanning op het blok. Lagers zijn helemaal kapot gelopen na een paar km.
Gewoon monteren net zo lang dat het goed draait, misschien andere lagers erom of het pasvlak wat niet goed is.
22 oktober 2007 om 17:03 #217873dan kan ik et wel 100x monteren.. denk ik
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.