Vespa-Ciao.NL
:: krukas loopt aan

Home Forums Algemeen Oude topics krukas loopt aan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Olivier
    Topic starter

Ik ben vandaag bezig geweest met het in elkaar zetten van mn blok. Eerst heb ik de lagers op de krukas gedaan, geen probleem.

Daarna de krukas in het grote helft gestopt, ging ook goed. Daarna heb ik gelijk het kleine carter warm gestookt en toen erop gedaan.. nu kon ik mn krukas met veel moeite een klein beetje ronddraaien.. :boos

Heb ook de boutjes erin gedaan en aangedraait, maar toen werd het nog veel erger.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de kleine helft alweer eraf gehaald en de krukas loopt weer soepel in het grote carter.

Het is trouwens een kickblokje.

😕

Mike
      Bijdrager

je blok moet altijd ff gelopen hebben hea.. ff warm worden en weer koud.. dan komt het wel goed

heb je de carter bouten goed om en om een slag vast gezet?

Mike

hansieb
        Moderator

Hamertje tik 🙂 zachte tikjes op de kruk enzo … is gewoon spanning die ken je er uitdraaien en tikken.

joey636
          Bijdrager

wat hansieb zegt.
            want als alles goed zit zit zoals je zegt zou hij het moeten doen.
            dus ff draaien erop tikken weer draaien enz.enz.

Olivier
            Topic starter

oke ik ga het zo opnieuw proberen..

het blokje is weer afgekoeld nu, straks hoef ik alleen de kleine carter heet te stoken toch?

En de kering die in het kleine carter zit, die hoeft er toch pas in wanneer hij erop zit? Of moet ik dat ervoor doen?

pleasure
              Bijdrager

De keerring zit in de grote carterhelft. Het is handig om die er pas ná het monteren van de beide carterhelften in te doen. Op deze manier verbrandt hij niet..

Olivier
                Topic starter

Ik heb ook een kering in het kleine carterhelft.. Voor de kickstart.

Blokje zit nu opnieuw in elkaar, draait nog wel stroef maar niet zo als ervoor. De kleine kering in het grote carter zit erin, alleen die andere voor de kickstart gaat er wat moeilijk in..

iemand tips?

joey636
                  Bijdrager

gewoon ff met wat kracht goed op zijn plek zetten maar draait hij nu wel?
                    ff een keer rijden dan is het wel goed gaan zitten maar doe wel voor zichtig als je er de eerste keer mee rijd dus als je iets hoord wat niet goed klinkt uit zetten en nakijken wat dat was

hansieb
                    Moderator

Olivier :
                      Ik heb ook een kering in het kleine carterhelft.. Voor de kickstart.

Blokje zit nu opnieuw in elkaar, draait nog wel stroef maar niet zo als ervoor. De kleine kering in het grote carter zit erin, alleen die andere voor de kickstart gaat er wat moeilijk in..

iemand tips?

Met het kickstartdeeltje wat op de krukas komt aanduwen…. eerst ff dat die er gelijkmatig in zit dan aanduwen kan je em ook nooit tever aanduwen.

Spanning er al uit ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.