:: Krukas in carters plaatsen
-
kapotTopic starter
Hallo vespavrienden,
ik ben bezig gegaan met het monteren van mijn blokje, ik heb een gasbrander kunnen lenen van een maat.
De krukas had ik een uur in de vriezer gelegd (met lagers erom) en de carters had ik verwarmd met de brander.. ik had de carters in de bankschroef geklemd, en toen de krukas in de carter getikt, alleen, voordat hij er helemaal in zat is de carter uit de bankschroef gegleden en viel de carter met kruk erin op de werkbank… nu zat de kruk er scheef in. Ik had er even op staan tikken maar hij kwam er niet meer uit… dikke schijt dus.. toen nog maar eens de carter verhit, en toen ging de krukas er met wat geweld uit..
Vandaag heb ik het nog maar eens geprobeerd, met het kleine carter. Krukas had vannacht in de vriezer gelegen dus die was ijskoud. Ik had het kleine carters op een tegel op de werkbank gelegd en verhit, toen de krukas erin geschoven, maar op 1/3 zat hij klem… hij moet er dus nog voor 2/3 in. En ik krijg hem er niet meer uit met verhitten.. Het lukt mij niet. Heeft iemand een tip, of tijd om langs te komen? ik ben de komende weken vrij en was van plan mijn vespa af te maken.
Alvast bedankt.
woeBijdrager
je moet m gewoon verwarmen totdat ie gaat roken
dan gaat ie der zo op
kapotTopic starter
Ik krijg hem niet warmer dan dat :S ik zal het nog eens proberen dan.. ik breng straks verslag uit.
ik verwarm altijd met een gasbrander ongeveer zo’n dikke 5 minuten, dan zie je het rook er van af komen zoals woe zegt
kapotTopic starter
Inderdaad 😛 het werkt… hij viel er bijna gewoon in :):D:lol een klein tikje met de waterpomptang was genoeg. *klik* en hij zat. Nu ga ik wachten tot hij is afgekoeld en dan ga ik het grote carter erop leggen. Alleen die pakkingen zijn kut 🙁 ik moest er een beetje in knippen anders paste het membraan niet meer en nu zijn ze zegmaar ‘los’ van elkaar, de 2 helften. maargoed ik ben blij dat hij zit.
In de tussentijd ga ik al het onkruid wegbranden in de tuin :lol
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.