Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › krukas draait niet soepel?
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door barry.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 maart 2008 om 21:13 #219001
Ik zou hem ff centreren. Wat bij thomas laatst super hielp weet niet meer welk blok maar gewoon een paar goede tikken op de krukas, toen liep die soepel als een gek.
Moertje erop en slaan 🙂 en beetje tikken overal dan komt het vast goed.
25 maart 2008 om 21:31 #219002hbe ik al gedaan hans, dat werkte niet
25 maart 2008 om 22:01 #219003jelle :
wat jij zegt arvid zat ik ook al aan te denken, alleen moet ik dan eerst dat opstaande randje bijwerken. die centreerd nu het carter namelijk…nenee er zit geen raar gerammel in de lager…
Zou eerst extra pakking ertussen doen voordat je dat opstaande randje gaat vijlen, dat moet in princiepe goed zijn….
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 maart 2008 om 07:48 #219004dat heb ik dus ook al gedaan….
26 maart 2008 om 08:04 #219005Het lijkt wel of de carter lager gaten niet perfect tegen overelkaar liggen en dus de kruk niet recht gelagerd word of je krukas is simpelweg niet helemaal recht meer en moet dus gericht worden of één van je lagers zit er niet recht in en dwingt de kruk bij het vastdraaien om aan te lopen.
Ben je er al achter waar de kruk precies het carter raakt ? of loopt het gewoon stroef in de lagers bij het vastdraaien.
TICKLING BARN26 maart 2008 om 08:11 #219006Ik heb dat vroeger met een speed engine gehad. ookal draaide ik ze iets losser, dan draaide het krukje al veel soepeler.
Ik ben er gewoon mee gaan rijden met een polini 43mm cilinder, Heb er nooit weer wat van gemerkt alleen tot het boeltje vastliep. Ik dacht altijd dat het wel door de warmte van carters minder zou worden. omdat het uitzet als het warm word.26 maart 2008 om 10:11 #219009Ik heb de lagers er al een paar keer uitgehaalt, maar ik denk toch echt dat de gaten niet super recht tegenover elkaar gecentreerd zitten.
Ik hoop dat ik vanavond even tijd heb om dit aan te passen…update:
zo de hele avond zitten kutten, ik heb het opstaande randje van de speedengine aangepast.
alles weer in elkaar gezet en wat denk je… loopt het nog steeds stroef.
toen eerst de cilinder vast en daarna het carter en wat denk je… loopt nog stroever.toen de carterbouten weer los de cilinder ietsie los carterbouten weer vast daarna de cilinder en wat denk je… loopt super soepel 😀

nu maar hopen dat mijn 46,5mm LC kick blokje lekker loopt 8)
26 maart 2008 om 21:58 #219016Mooi zo Jelle.Ik heb zo ook eens uren lopen knoeien.Tot ik enkel het randje vijlde,terug monteerde & draaide perfect soepel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.