Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Krukas beweegt bij gas geven?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 9 maanden geleden door Ameesio.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 juni 2018 om 09:23 #775619
Dan ga je er van uit dat het probleem alleen in versleten lagers zit, maar dit kan evengoed de lagerpassing van het carter zijn.
Ja hier zat ik ook al aan te denken. Ik denk dat ik er sowieso maar even nieuwe lagers en keerringen in moet doen, omdat ie toch al uit elkaar ligt.
Als dat niet lukt moet ik maar een blokje opofferen voor het kleine carter deel. Dan hopen dat het niet allemaal aan de krukas ligt, en ik weer helemaal opnieuw kan beginnen 😛
20 juni 2018 om 09:28 #775620Ameesio wrote:
Als het small einde van de krukas niet goed is, moet ik dan een nieuw krukas of valt dit te repareren?Oudere krukassen hebben en bronzen bus daar kan soms heel veel speling in zitten.
Bij jouw zit er een naaldlager in dus het zal wel mee vallen.Ik controleer altijd even de speling door de zuiger te monteren en te zien hoeveel speling het geheel heeft.
Een zuiger pen hoort eigenlijk in de zuiger geperst te worden, maar meestal schuiven ze er zo in. Ik neem altijd de strakste pen die ik kan vinden en pak het naaldlager dat bij elkaar de minste spelling geeft.
Op die manier blijft het blokje lekker stil.Als het vliegwiel gebonkt heeft. dan moet je hier even foto,s posten van het lange eind van je krukas, dan kunnen we even beoordelen of je aan een nieuwe krukas toe bent.
25 juni 2018 om 10:38 #775808Ameesio wrote: Als het small einde van de krukas niet goed is, moet ik dan een nieuw krukas of valt dit te repareren?Oudere krukassen hebben en bronzen bus daar kan soms heel veel speling in zitten. Bij jouw zit er een naaldlager in dus het zal wel mee vallen. Ik controleer altijd even de speling door de zuiger te monteren en te zien hoeveel speling het geheel heeft. Een zuiger pen hoort eigenlijk in de zuiger geperst te worden, maar meestal schuiven ze er zo in. Ik neem altijd de strakste pen die ik kan vinden en pak het naaldlager dat bij elkaar de minste spelling geeft. Op die manier blijft het blokje lekker stil. Als het vliegwiel gebonkt heeft. dan moet je hier even foto,s posten van het lange eind van je krukas, dan kunnen we even beoordelen of je aan een nieuwe krukas toe bent.
Helaas! ik ben even naar de lokale bromboer geweest en het zag er allemaal niet goed uit. We hebben daar even met nieuwe lagers gekeken waar de lagerpassing verkeerd was.
We zijn er toen achter gekomen dat niet alleen de lagerpassing in het blok verkeerd was, maar ook op de krukas zelf.Bijna alles moet dus worden vervangen 🙄
Goede nieuws is dat ik volgende week weer een compleet nieuw blokje heb, dus wie weet toer ik wel een keertje mee.
In ieder geval bedankt voor jullie moeite!
25 juni 2018 om 15:46 #775811Balen 🙁 maar als je dan straks weer een goed blokje hebt kan je eindelijk plezier beleven aan je nieuwe cilinder. Ik weet niet of het blokje nog in elkaar gezet moet worden? Als dat nog het geval is kan je overwegen om het carter nog op de cilinder aan te passen.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.26 juni 2018 om 23:36 #775842Inderdaad balen dat alle passingen niet goed meer waren. Nu lees ik dat je een compleet nieuw blokje krijgt, ik ben wel benieuwd welke? De nieuwe Piaggio carters zijn namelijk niet aan te raden en zijn volgens mij ook niet voor elektrisch ontstekingen te krijgen alleen maar contactpunten.
27 juni 2018 om 10:38 #775847Balen 🙁 maar als je dan straks weer een goed blokje hebt kan je eindelijk plezier beleven aan je nieuwe cilinder. Ik weet niet of het blokje nog in elkaar gezet moet worden? Als dat nog het geval is kan je overwegen om het carter nog op de cilinder aan te passen.
Ik denk dat ik de carters voor nu nog eventjes origineel houd, die kan ik altijd nog aanpassen. Ik wil nu gewoon eerst een lekker stuk rijden op mijn Vespatje 🙂 en genieten van het lekker weer, maar ik houd het zeker in gedachten!
Inderdaad balen dat alle passingen niet goed meer waren. Nu lees ik dat je een compleet nieuw blokje krijgt, ik ben wel benieuwd welke? De nieuwe Piaggio carters zijn namelijk niet aan te raden en zijn volgens mij ook niet voor elektrisch ontstekingen te krijgen alleen maar contactpunten.
Oh meen je! Dan ben ik ook zeer benieuwd wat de bromboer voor mij in elkaar knutselt. Ze hebben mij daar verder eigenlijk ook niks over verteld. Als het goed is krijg ik eind deze week of begin volgende week een telefoontje dat ik mijn blokje kan ophalen. Dan plaats ik hier wel een paar foto’s.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.