Vespa-Ciao.NL
:: krukas beetje beschadigd

Home Forums Techniek Problemen oplossen krukas beetje beschadigd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

twanvz
    Topic starter

door het wrikken met schroevendraaiers onder het lager.. en het lager is er nog steeds niet af overigens maar goed.

er zitten nu dus wat groeven in van schroevendraaier.

is dit kwestie van alleen af laten richten? of zal ik anders gewoon nieuwe krukas halen?
      deze? http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3112

is daar nog iets anders aan dan standaard? wangen aangepast zodat ze meer benzine mee nemen ofzo?

Jelle
      Moderator

Ik zou als ik jou was toch de lager eraf halen.
        Probeer er een dunne schroevedraaier tussen te slaan en daarna een dikkere en dan aan de andere kant van de lager ook een stevige schroevedraaier. Dan wip je hem er zo af.

Vervolgens zou ik met schuurpapier alle beschadigingen glad schuren en dan een nieuw lagertje erop en je bent klaar.

MHR
        Bijdrager

zowiezo dat lager eraf, en vervolgens met een zoete vijl gladvijlen.

voor dat lager, ga ff langs een brommerboer die wipt ze er voor 5 eu af, en vernaggel je je krukas tenminste ook niet.

1-feb
          Bijdrager

Ik gebruik daarvoor gewoon 2 van die “normale” brede beitels dan heb je de lagers er zo af.

Daan777
            Moderator

Kleine schroevendraaier, grotere draaier, beitel, achterkant van hamer ertussen zetten en met een andere hamer op de kop van die ene hamer slaan, klaar.

twanvz
              Topic starter

langs brommerboer geweest en voor 10 euro had ik nieuw lager + oude lager er af en die nieuwe er gelijk op.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.