- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door Rickvd.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2007 om 14:48 #166361
ik heb hier dus een krukas ligge, maar de schroefdraad(daar waar je de koppelingop schuift) is scheef. Ik kan het wel nog allemaal in elkaar zetten, maar ik wilde weten of het problemen zou geven als ik met die scheve schroefdraad ga rijden, de rest van de krukas is wel nog recht dus gaat puur om de schroefdraad.
Bedankt
7 januari 2007 om 14:53 #171981hoe scheef is het ? als je het terug buigt heb je kans dat het zwakker word.
als de krukas verder niet scheef is moet het opzich wel kunnen.
wat je zou kunnen doen is het schroefdraad eraf slijpen/zagen/frezen/whatever en een nieuw schroefdraad erop lassen en mooi afwerken.
Kijk even wat je wil doen..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel7 januari 2007 om 14:53 #171982Zolang je de koppeling goed vast kunt zetten is er niets aan de hand lijktme? Of is echt t uiteinde waar de draad opzit verbogen?
7 januari 2007 om 15:07 #171983Flick, draad kan je niet lassen;) Draad “tap” je erop
Maar als je je moer vast draait en je koppeling zit vast, kan het denk ik weinig kwaad, maar hoevaker je je koppelingsmoer vast en los draait, hoe erger je de draad verneukt.
7 januari 2007 om 15:11 #171984Dus je moer gaat er scheef op? Pak een ring, slijp die scheef af, en zet die tussen dat ronde plaatje (wat segmenten tegen houd) en je koppelingsmoer.
Zo min mongelijk loshalen ! Dan gaat het best goed komen 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 januari 2007 om 15:14 #171985Vespa ciao paul, wat flick bedoeld is denk ik dat je er gewoon een nieuw stuk draad moet op lassen:D, en sorry arvidw, ik snap er niks van:P ben niet zo heel technisch aangelegd:P
Toch bedankt voor de snelle reacties7 januari 2007 om 15:50 #171986ja maar je kan er geen draad op lassen, dat “tap” je er op, naja boeie we snappen wat iedereen bedoelt:D
7 januari 2007 om 18:01 #171987Je krukasmoer gaat er scheef op, daarom zit hij scheeft tegen die ronde plaat aan . (toch)
Om te voorkomen dat die moer maar op 1 plek op die plaat duwt gaan we een ringetje zodanig verbouwen dat hij aan één kant precies even scheef is als de moer erop zit.
Je slijpt dus een ringetje schuin af, hierdoor duwt je krukasmoer niet meer op 1 plek op de ronde plaat, maar gewoon overal op de plaat.
|koppeling| moer (je ziet dus dat moer scheef op koppeling komt te zitten)
|Koppeling| |Ring moer (je ziet dus dat door de schuine en rechte kant van de ring de moer alsnog recht op de koppeling duwt)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 januari 2007 om 18:04 #171988Ahzo ik snap wat je bedoelt:), hartstikke bedankt, heb het in elkaar geflanst en werkt goed.
Dankje allemaal voor reacties, deze kan dus dicht
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.