Vespa-Ciao.NL
:: Kromme poelie en koppelings schaal.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Kromme poelie en koppelings schaal.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

raid3rNL
    Topic starter

Ik heb 2 vraagjes,

* Me poelie is krom. (hij zwabbert onweis)
      * En me koppelings schaal kan als hij op me krukas zit ongeveer een centimeter heen en weer draaien. Dit is al een nieuwe maar het rechte vlakje was heel snel niet recht meer.

Kan dit de reden zijn dat me spietje blijft breken? (spiebanen enz enz al gecheckt)

Danku!:D

aapie90
      Bijdrager

ja,
        je koppeling moet aardig vast erop kunnen, als je die van links naar rechts kan bewegen is dat de reden dat je spietje breekt.
        correct me if im wrong

ArvidW
        Donateur

raid3rNL :
          Kan dit de reden zijn dat me spietje blijft breken? (spiebanen enz enz al gecheckt)

Als je segmentplaat flink veel speling heeft op je krukas dan kan het zijn dat hij langzamerhand je moer losdraait wat weer resulteerd in een gebroken spietje. Dit heb ik een hele tijd gehad toen mijn krukas was ingeslagen.

Je kunt je krukas oplassen zodat dit weer netjes strak in de segmentplaat blijft zitten. Een andere goeie krukas lost waarschijnlijk ook het probleem op.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

raid3rNL
          Topic starter

Ik dacht idd dat dit het probleem was, splinter nieuwe kruk zat er al in. Maar toen heb ik dus een nieuw segment houdertje gekocht, en die is nu dus krom. Jullie denken dat het daar aan ligt?
            Ik bedoel met bewegen dus dat als hij er op zit terwijl me motor op ze rug ligt hij een beetje kan bewegen zonder dat me kruk
            Mee draait.

Strikert
            Bijdrager

je kan er een paar pitjes op lassen en gaan schuren heb ik zelf ook gedaan.

Anoniem

@strikert: das wel een goeie idd, had er zelf nog niet aan gedacht aangezien mijn krukas het ook een beetje heeft:thumb

raid3rNL
                Topic starter

Wat als ik nou gewoon wat stukjes van een oud spietje er tussen gooi:P
                  Nah eerst vanavond maar eens met de koppeling van een vriend proberen.

Wel raar dat dat segemntje zo snel kapot gaat dan :S

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.