:: Kromme lange as vario achterklok
-
Op mijn lange varioas zit er een lichte verbuiging . zat er volgens mij al een tijdje op (klok kwam uit een afbraak SUPERBRAVO) had nu maar pas het probleem ontdekt .
trilling viel op vanaf 50km/u en ook afhankelijk welke gewichten ik gebruikte bij volgas verdwenen de trillingen.
verhouding klok is 1/10,5 zonder loopstand
Heeft iemand ander nog ervaring met de lange assen met schuine vertanding?
Er bestaan er met 11 tanden een 10 tanden zijn deze uitwisselbaar? ( te koop bij easyparts 😉 ). ik weet echter niet de herkomst van deze assen en ik wil geen CIF brol in m’n brommer.
update,
as is wel degelijk krom. ik heb ook nog een si met vario, de koppeling is perfect recht. bij de bravo (ex SUPERBRAVO)wiebelde de koppeling. ik dacht eerst dat het de lagers waren maar na demontage en de as in een boormachine gestopt te hebben zag ik de zelfdeslag van ongeveer een mm op de kop. met de vinger de volledige as overlopen en de kromming zit juist op de plaats waar de lager zit. ben momenteel proberen de as recht te zetten lukt aardig speling is al minder.
heb de lager er uit gehaald over de as geschoven in boormachine gestoken en buiging gevonden met een stift. met lager in bankschroef gestoken en een paar tikken tgen kop gegeven met zware hamer( beschermt met moer ) zal nog verder zien zal zoizo een andere as kopen malossie heeft te grote vertanding, ik rij nu al te snel zou dan 68 km/u rijden met 10MM schijven.
update,
Nieuwe originele as kunnen vinden via leverancier
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.