Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › krijgt geen benzine??
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door pier.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 november 2006 om 12:25 #171692
iaccaloco :
:! Toch geef ik de schuld aan de carburateur hoor!Omdat ie ook niet door blijft lopen als je benzine in z’n hoofd giet…..
D’r zit zo goed als zeker iets niet goed met je carb.
Probeer es….
Haal je carb. eraf, en gooi wat benzine in je inlaat”tuutje”
Klinkt raar, maar dan moet ie in principe vól gas starten, en weer uitslaan……
Als ie dan wel gewoon start is ’t bijna 100% zeker je carburateurtje die vies is….
Gooi ‘m in een bakkie met thinner, pak desnoods de fietspomp erbij als je geen compressor met luchtspuitje hebt…..
Dan blaas je zo goed als’t gaat door àlle kanaaltjes heen, en dan moet ie ’t weer doen…..!:)Ook kan ’t zijn dat je vlotter niet naar beneden gaat door een vuiltje of braampie in je vlotternaald-kanaaltje…..
Nogmaals,schoonmaken dat ding!:)
Sproeiertje is ’t beste schoon te maken door er met een staaldraadje van bijv. een ouwe remkabel o.i.d. doorheen te prikken, benzine kan aankoeken waardoor er een laagje vuiligheid in de sproeier kan blijven zitten..
:! DIT MOET JE EIGENLIJK DUS ALTIJD DOEN ALS JE JE SPRIETZZER SCHOONMAAKT!;)!
Ik heb je advies opgevolt japie.. dus bezine op t tuutje gedaan.. ( en tevens een andere carb eropgezet 13/13 met 54 sproeier.. en hij starte volgas.. en draaide heel hoog toerig en ik probeerde uhm aan te houden maar viel meteen weer uit.. dus dat klopt 🙂
en tevens hebk ff ligge te snuffelen in de topic’s en kwam dit tegen :
Ook het probleem van valse lucht opgelost. Miss da meer mensen daar last van hebben
Bij mij was de diameter van het polini spruitstuk 13,55mm en de diameter van de dichtgeknepen carburateur 13,60mm. Dus scheelde een halve milimeter. Hierdoor kon ik de carb als ik hem helemaal vast had gedraaid gewoon van het spruitstuk schuiven.Kheb toen de plastic ring uit de carb gehaald en om de plastic ring een stuk dubbelgevouwen aluminiumfolie gedaan. Toen carb goed opengebogen met een schroeverdraaier en de ring met alu erin gezet. Als je m nu dichtknijpt klemt ie goed om het spruitstuk
Hierdoor start ie beter en kon ik hem stationair goed afstellen. Ook betere gasreactie.
Ik ga me carb (12/10) dus dadelijk ff in de tiner legge.. en dan doe ik meteen die alumiumfolie eromheen ( om die plastic ring ) en dan is het probleem van de bezine denkk helemaal opgelost 😀
en weet iemand waar je die platic ringen nog nieuw kunt krijgen?
11 november 2006 om 12:32 #171693dat denk ik ook… zoiets kleins kan het dus zijn=) Maar die ring is toch te klein dus waaorm wiljem nieuw? Brommerzaak moet dat toch hebben of kunnen bestellen lijkt me….
11 november 2006 om 12:34 #171694jah de brommer zaken hier zijn maar afzetters:P die vragen voor zouw ringetje wat tussen het vliegwiel en de koppeling zit al 3 euro :O op jmbp kost t net 1.50
11 november 2006 om 17:24 #171695Nouw jeroen van is ff langs geweest vanmiddag.. en we hebbe wat ligge sleutelen en hij loopt weer als een tiet:D
Wat we hebbe gedaan ( is miss handig voor iemand die dit probleem ook heeft )
De carb schoongemaakt met thinner.. toen met compresor doorgeblazen.
vervolgens op het plastike buisje alumiumfolie gewikkeld en deze in de carb geduwt, en op het blok geschoven zat echt stevig vast en geen vase lucht ofzow meer..Vervolgens er maar eens een koppakking tussen gedaan, omdat hij echt te veel comprecie had..
En toen de contactpunten wat groter gezet. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.