Vespa-Ciao.NL
:: krijgt geen benzine??

Home Forums Techniek Problemen oplossen krijgt geen benzine??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pier
    Topic starter

nouw… mijn probleem is, mijn vespa wil maar niet starten heb uhm heel ff aangehad.
      en toen viel die meteen weer uit ( dit wel doormiddel van dat ik bezine in het bougie gat gedaan had )

Maar verder wil die niet aan, hij vonkt goed dus dat is het niet..
      maar hij krijgt geen benzine, alsk de bougie eruit draai is hij kurkdroog!

al verschillende carbs geprobeert, maar daar licht t ook niet aan en t raar is dit carter en cilinder heb ik lopend onder een andere brommer vandaan gehaalt……
      dus als iemand iets meer weet

ennuhhh,,, de carb zit wel vol bezine en er komt rookt uit de carb alsk heb probeer te starte

ciaoracer
      Bijdrager

Trekt je tank mss geen vacuum?

pier
        Topic starter

ciaoracer :
          Trekt je tank mss geen vacuum?

denk het niet, heb ok zonder dop geprobeert dus..

FonS
          Bijdrager

dus de benzine komt tot in de vlotterbak, maar niet verder.. genoeg compressie? trekt nergens valse lucht? inlaat sluit goed af?

Jayton
            Bijdrager

als ik jouw was zou ik m’n caberateur uit elkaar halen, helemaal schoonmaken en doorblazen met een compressor en anders met du mond:)

filter schoon maken in benzine en ook goed doorblazen.

Er zit waarschijnlijk een vuiltje in.

Succes

pier
              Topic starter

FonS :
                dus de benzine komt tot in de vlotterbak, maar niet verder.. genoeg compressie? trekt nergens valse lucht? inlaat sluit goed af?

heeft heel veel comprecie.. 8terwiel slipt zelfs 😐
                volgens mij nergens valse lucht, en inlaat sluit goed af.

veldman
                Bijdrager

ik denk dat je sproeier is verstopt draai um er eens uit en houd hem in het licht en kijk dan met een loepje ofzo door de sproeier als ie wel in het vlotterbakje komt maar niet verder zal het wel daar aan liggen
                  succes

pier
                  Topic starter

veldman :
                    ik denk dat je sproeier is verstopt draai um er eens uit en houd hem in het licht en kijk dan met een loepje ofzo door de sproeier als ie wel in het vlotterbakje komt maar niet verder zal het wel daar aan liggen
                    succes

huh snap je verhaal niet echt.. bedoel je van de sproeier eruit haalen er door heen kijken of der niks inzit?? dit hebk namelijk al gedaan.. en ook al met een naald door dat ding waar je de sproeier op vast schroeft gedaan.. dus dat je door de spraybar ( volgens mij ) gaat..
                    en vlotterbakje zit gans vol bezine btw..

veldman
                    Bijdrager

mss even de sproeier vervangen
                      en zoals Jayton al zij gewoon hele carb uit elkaar halen en schoon maken doet ie ut dan nog niet dan zou ik het niet weten dan wordt het denk ik toch een ingewikkelder probleem
                      naja succes hoop dat ik van hulp kon zijn

pier
                      Topic starter

denk eik dat dat het niet is.. heb ook met de carb gedaan die ik ook van een ander lopend blok vandaan heb gehaalt.. maar die rook uit de carb/ploffe… ook niet echt goed he

vicious
                        Bijdrager

Rook uit de carb????????

pier
                          Topic starter

vicious :
                            Rook uit de carb????????

jaah zown plofje en zie je beetje rook of hoe ik dat moet zegge

Jacky
                            Bijdrager

hij bedoelde de sproeier zelf tegen het licht houden en erdoor kijken! K had dit probleem ook met een vriend.. we hebben alles gedaan kregen het niet voor elkaar. kan groot probleem zijn dus:|

iaccaloco
                              Bijdrager

:! Toch geef ik de schuld aan de carburateur hoor!

Omdat ie ook niet door blijft lopen als je benzine in z’n hoofd giet…..

D’r zit zo goed als zeker iets niet goed met je carb.

Probeer es….

Haal je carb. eraf, en gooi wat benzine in je inlaat”tuutje”

Klinkt raar, maar dan moet ie in principe vól gas starten, en weer uitslaan……

Als ie dan wel gewoon start is ’t bijna 100% zeker je carburateurtje die vies is….

Gooi ‘m in een bakkie met thinner, pak desnoods de fietspomp erbij als je geen compressor met luchtspuitje hebt…..
                                Dan blaas je zo goed als’t gaat door àlle kanaaltjes heen, en dan moet ie ’t weer doen…..!:)

Ook kan ’t zijn dat je vlotter niet naar beneden gaat door een vuiltje of braampie in je vlotternaald-kanaaltje…..

Nogmaals,schoonmaken dat ding!:)

Sproeiertje is ’t beste schoon te maken door er met een staaldraadje van bijv. een ouwe remkabel o.i.d. doorheen te prikken, benzine kan aankoeken waardoor er een laagje vuiligheid in de sproeier kan blijven zitten..

:! DIT MOET JE EIGENLIJK DUS ALTIJD DOEN ALS JE JE SPRIETZZER SCHOONMAAKT!;)!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

ciaoracer
                                Bijdrager

Dat heb ik ook als ik mijn ciao mix uitzet en dan weer aanzet dan krijg ik een plofje en dan komt er rook aan de linkerkant vand e brommer uit. Niet veel hoor een klein wolkje en is dan ook weer direct weg. Zou het probleem ook niet weten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.