Vespa-Ciao.NL
:: krijg blok met oliepomp en elekt. ontsteking niet aan het bromme

Home Forums Techniek Problemen oplossen krijg blok met oliepomp en elekt. ontsteking niet aan het bromme

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao!

Hi mede trotse vespa bezitters8)

Als eerste vermeld ik dan mar eens gauw min setupje:

Dr70
      sito uitlaatje
      13/13 Sproeiermaat 74 ( niet afgesteld op de vergrootte inlaat)
      uitgeveilde inlaat. tot 13

ik heb op mijn ciao een motorblok met olie pomp en elektrische ontsteking gezet, het zit allemaal eronder en past ook.
      Alleen zeg maar heb ik de oliepomp niet aagesloten, want daar bleek achteraf een pinnetje voor de rotatie van die krukas op oliepomp afgebroken te zijn. Dat is nog het kleinste probleem.
      Mijn probleem is, het blok wil niet fatsoendelijk lopen. Ik heb Btw wel nieuwe krukaslagers erin gedaan. en de krukaskeerring volgens een how to een beetje te ver naar binnen gezet.
      verder vonkt hij wel en start ook een beetje als ik hem aanren, maar gewoon hier en daar wat ploffenen meer niet, zodra ik gas geef is alle pret weer voorbij. Zou iemand mij Verder kunnen helpen, Want ik wil graag weer brommer op die heerlijke Ciao.

hansieb
      Moderator

Ik denk dat je sproeier veel en veel te groot is 74, man dat hoort in een speedengine met 46mm polini.

Stop er eens een 64 in ofzo , je hebt een sito uitlaatje dat zal ook niet echt lekker lopen of bedoel je hier een citypower mee.

ciao!

:?Kan het zijn dat ik opnieuw moet afstellen omdat ik de inlaat groter heb gemaakt? dus dat mijn sproeier nu veels te klein is.

of Kan het dat hij nu valse lucht trekt, daar waar normaal de oliepomp opzit, want daar zie ik nu een keerring, en t deel van de krukas waar de oliepomp op komt.:?

MVG. en alvast bedankt:D

hansieb
          Moderator

Schiet aub eens fotos van het hele boeltje , dan kunnen wij wel direct zien of het wel of niet goed zit. Met name van de keeringen als je zegt dat ze te diep zitten.

Je reed voordat je geveild had met sproeier 74 =) lijkt me wel iets mis , sproeier 74 is extreem groot man en dat incombinatie met een 70dr en citypower.

ciao!

ik had het blok uit elkaar gehaald voor nieuwe lagers, want oude waren versleten. en contaktpunten waren op, en te lui nieuwe te hale op een zaterdag avond,(want ik wou rijden) maarja niet dus.
              de keering van de krukas heb ik zeg maar een mm te diep naar binnen gedaan denk k.
              en met sproeier 70 liep die niet goed
              met 74 wel.

ciao!

het kan maybe ook zijn, want ik had een gaatje in me blok gemaakt odmat k had uitgeboord bij de inlaat. en een beetje te diep, heb ik dat met kneedbaar metaal weer dichtgemaakt enzo. ik weet dat het beunhazerij is maarja ik zou niet weten hoe i khet ander s moet doen.

reiniero
                Bijdrager

je zegt elektronische en nu zeg je contactpunten? nu snap ik het niet meer.

ciao!

ja nu heb ik een blok met elektrische ontsteking eronder geknalt, met de bijbehoorende krukas en nieuwe lagers. plus de bobine die erbij hoort

JayL
                    Bijdrager

zoals k het lees heb je een contactpunten ontsteking…. want electrische ontsteking heeft GEEN contact punten (dus die kunnen tuurlijk ook niet versleten zijn) :!

en je sproeier is zeer zeker veels te groot…. sproeiermaat moet rond de 64 liggen, anders trekt ie ergens valslucht…

k zou alles uit elkaar halen en keering goed zetten… oliepompje mag je ook weggooien, dan kun je zelf mengen, vind k persoonlijk ook beter

edit: elektrische ontsteking heeft geen bobine, maar een CDI

barry
                      Donateur

Dan heb je gegarandeerd ergens een vreselijk luchtlek.Daarmee dat je zo’n grote sproeier moet gebruiken.
                        Leer ook even de EDIT knop gebruiken.Dan hoef je niet telkens onder elkaar te posten.

ciao!

klopt, dat zag ik net, was er al mee bezig.sorry.
                          zou ik misschien via msn met iemand van jullie even kunnen praten, is wat makkelijker lijkt me.8)
                          en ja van dat luchtlek zou goed kunne, mrja. dan meot k alles maar weer op Cp blok zetten neem aan, en toch nieuwe Cp’s halen

JayL
                          Bijdrager

als ie toen goed liep met jouw CP blokje, ja dan zou k dat ook doen…

ciao!

cruelman84 :
                              zoals k het lees heb je een contactpunten ontsteking…. want electrische ontsteking heeft GEEN contact punten (dus die kunnen tuurlijk ook niet versleten zijn) :!

en je sproeier is zeer zeker veels te groot…. sproeiermaat moet rond de 64 liggen, anders trekt ie ergens valslucht…

k zou alles uit elkaar halen en keering goed zetten… oliepompje mag je ook weggooien, dan kun je zelf mengen, vind k persoonlijk ook beter

edit: elektrische ontsteking heeft geen bobine, maar een CDI

Ik had eerst een Cp blok eronder, Maar daarvan waren de lagers kapot. Dus had ik nog een uiteenliggen elektronisch ontstekend blok liggen en heb ik daar nieuwe lagers opgezet. en in elkaar gezet, zonder de oliepomp, want die was me kapot gegaan, dus k denk dattie daar ergens valse luchttrekt.
                              Mijn bougie is trouwens met deze sproeier (74) mooi koffie bruin

ciao!

is het mogelijk iemand van jullie op msn te verkrijgen:D:D

barry
                                Donateur

Je kan op de plaatsen waar je denkt een luchtlek te hebben dreft oid.opsmeren.Dan met een sleutel je krukas ronddraaien.Waar het broebelt lekt het dus.Wel je bougie monteren.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.