Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Kosten voor aanvraag kenteken via de RDW
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 10 maanden geleden door stfu>>.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 december 2006 om 20:38 #166570
Ik hoor verschillende verhalen wat het aanvragen van een kenteken via de RDW kost.
Heeft iemand hier al meer over gehoord, ik hoorde op een ander forum dat RDW keuring 104 euro kost.
Ik hoorde ook dat als je met die papieren van RDW naar het postkantoor gaat je aanzienlijk meer betaald dan de 22,50 die het tot 1november heeft gekost.
Wat kost een overschrijving trouwens?
21 december 2006 om 20:50 #171906overschrijving kost iets van 10 euro
rdw keuring kost volgens mij iets rond de 110 euro, dus 104 euro kan kloppen.
meer weet ik er niet van21 december 2006 om 20:52 #171907overschrijving kost idd 10,25 euro 😉 keuring weet ik niet
21 december 2006 om 21:01 #171908Op de site van de RDW staat dat je kunt rekenen op 100 tot 150 euro…
21 december 2006 om 21:10 #171909hij heeft eht niet over overschrijven.. hij heeft het over papieren aanvragen op het postkantoor.. dus de kenteken papieren.. die kosten idd ook een stukje duurder dan die 22,50 inderdaad..
ga eens bij jezelf na of je heb je brommer waard vind? ik bedoel.. hij liep ook niet zuiver tog.. ik zou zeggen verkoop die had.. hou die 100 a 150 in je broekzak en dat geld wat je emt de onderdelen verdient ook en van dat tezamen koop je een leuk goed brommertje (ciao!) op kenteken
Mike21 december 2006 om 21:29 #171910ga eens bij jezelf na of je heb je brommer waard vind? ik bedoel.. hij liep ook niet zuiver tog.. ik zou zeggen verkoop die had.. hou die 100 a 150 in je broekzak en dat geld wat je emt de onderdelen verdient ook en van dat tezamen koop je een leuk goed brommertje (ciao!) op kenteken
Ik ben dus nu idd op zoek naar wat anders, mijn oude ciao wil ik wel rijdend krijgen dat gaat nog wel lukken. Afhankelijk van wat ik voor de onderdelen krijg wil ik ze verkopen of als reserve houden. Ik kan via via eennette ciao kopen van een oudere man, er zit alleen helemaal niks aan papieren bij. Ik wil effe zeker weten wat ik aan kosten maak zodat ik dit kan meenemen in mijn uiterste bod.
ik heb inmiddels de RDW gebeld, keuring kost 107 euro en daarna nog iets van 11 euro voor een ternaamstelling, met de papieren van de RDW kan je dan overal terrecht om losse kentekenplaten te kopen.
Verder had ik nog iets vaags, ik kreeg RDW Amsterdam aan de telefoon en ze plande nog geen afspraken maar ik moest er op rekenen dat ik pas eind maart begin april terrecht kon, ik had ondertussen via de RDW-site een formulier ingevuld om een afspraak te maken. Krijg ik gisteren een brief dat ik 17 januari welkom ben ben de ciao voor een keuring :'( dus niks wachttijden van enkele maanden, misschien dus een tip voor iemand die naar de RDW moet, gewoon afspraak via internet aanvragen
Weet iemand trouwens nog een site waar je kan zien of een frame nr als gejat geregistreerd staat?
17 januari 2007 om 20:33 #172045klopt precies… staat ook op mn keuringsafspraak… pas 7 februari 8.40u met t bravootje:( in november al kontakt opgenomen met rdw ligt aan de regio waarschijnlijk en hoeveel er aan geboden worden voor die f:boosk keuring..!! voor zover bekend was alleen bij rdw op te vragen of jou brommert gestolen is of niet… denk niet dat ’t verstandig is om ’t bij de politie op te vragen;)
17 januari 2007 om 20:39 #172046Overschrijven kost iets minder dan 10 euro.
En de papieren van het postkantoor voor de RDW kosten 29,95.14 april 2007 om 21:11 #172660weet iemand waar ze allemaal op letten ?
Ik kreeg in een mail van de rdw de volgende punten door:
maximum constructiesnelheid, de verlichting, de remwerking, het geluidsniveau en de banden.Dit klopt allemaal bij mijn vespa, maar zijn er nog meer punten waardoor hij afgekeurd kan worden ?
Ik las hier ergens op het forum dat er ook een spiegel en km teller op moet zitten, klopt dit ?Ik ga er woensdag mee op keuring en wil graag dat hij goed gekeurd word.
14 april 2007 om 21:15 #172661Wat iig zo is dat alles wat erop zit moet werken, heb je remlicht en werkt hij neit komt hij er niet doorheen, heb je geen remlicht kom je er wel gewoon doorheen :con
Een spiegel zat er origneel ook niet op, dus die hoeft er geloof ik ook niet op te zitten. Km teller is bij auto’s iig wel verplicht, of dit iets zegt over snorbrommers kan ik je helaas niet vertellen:(
Mocht je hem laten keuren, zou je hier dan kunnen posten hoe dat ongeveer in zijn werk is gegaan, vind ik zelf wel belangrijk om te weten vanwege mogenlijke aankoop van een ongeschouwde brommer
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 april 2007 om 21:17 #172662Zeker ik lat het gelijk weten als ik terug ben, is inderdaad wel handig aangezien ik hier ook niet precies vind waar ze nu allemaal op letten.
Ik hou jullie op de hoogte14 april 2007 om 21:20 #172663Ik heb het volgende gevonden op Brommerforum.nl
Wanneer moet je je brommer bij de RDW laten keuren voor een kenteken?
1. Je hebt nu nog een brommer zonder kenteken je wil toch de weg op (ook als de brommer in 2006 is geschouwd maar als je vergat een kenteken aan te vragen. De schouwpapieren hebben vanaf november 2006 hun geldigheid verloren).
2. Als je uit diverse framedelen zelf een brommer hebt gemaakt.
3. Als je een buitenlandse brommer koopt of invoert en je wil ermee de weg op.Identiteitsonderzoek vooraf.
Om gesjoemel uit te bannen geeft de RDW pas een kenteken als de identiteit van je brommer is vastgesteld. Als de identiteit niet meteen kan worden vastgesteld volgt een onderzoek. Zo’n onderzoek wordt altijd gehouden als een brommer ter keuring wordt aangeboden die uit verschillende chassisdelen is samengesteld of bij invoer uit het buitenland. Is de identiteit niet vast te stellen dan volgt een politieonderzoek. Dat kan eventueel leiden tot inbeslagname en vernietiging van de brommer.Wat voor keuring is er nodig en waar letten ze op?
Welke technische keuring nodig is, hangt af van bouwjaar, registratie en typegoedkeuring.Voor een historische brommer zonder typegoedkeuring:
Een brommer van voor 01-01-1974 krijgt alleen na summier technisch onderzoek door de RDW een kenteken. Bij een brommer van voor deze datum is typegoedkeuring niet nodig. De brommer mag alleen niet onder categorie motorfietsen vallen.
De keuringseisen voor deze brommers zijn veel lager dan de huidige.Voor een brommer zonder typegoedkeuring en niet historisch:
Is je brommer van na 01-01-1974 dan is hij voor de RDW niet historisch. Als hij geen NL of EU typegoedkeuring heeft dan krijgt hij een kenteken als de identiteit is vastgesteld en na keuring op toelatingseisen (test), op de actuele technische en veiligheidseisen. Je moet zelf de papieren tonen waaruit blijkt dat hij voldoet aan de NL toelatingseisen voor een brommer.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting en bel. Deze moeten aan de huidige eisen voldoen. Aanwezigheid van claxon, richtingaanwijzers en spiegel is niet verplicht maar als deze erop zitten moeten ze werken. De kosten voor de test en keuring kunnen hoger zijn dan de waarde van de brommer zelf.Voor een brommer zonder typegoedkeuring:
Is er geen NL of EU typegoedkeuring en is de brommer niet historisch en niet aantoonbaar afkomstig uit de EU dan krijgt hij een kenteken als de herkomst duidelijk is vastgesteld en als hij voldoet aan de huidige technische RDW toelatingseisen en testen. Je moet een certificaat tonen waaruit blijkt dat de brommer aan door de NL wetgeving gestelde eisen voldoet.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht.
De kosten voor de test en keuring kunnen ook hier hoger zijn dan de waarde van de brommer zelf.Voor een brommer met typegoedkeuring:
De brommer heeft een NL of EU typegoedkeuring en is het in gebruik genomen voor 01/09/2005. Je moet het bouwjaar van de brommer middels documentatie (aankoopnota of dealer/importeur gegevens) aantonen. Hij krijgt een kenteken als de herkomst duidelijk is en als hij voldoet aan de actuele technische en veiligheids eisen.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplichtVoor een brommer met registratie in een ander EU land:
Die krijgt een kenteken als je aantoont dat hij eerder in het EU buitenland geregistreerd was b.v. door een afgeknipte kraftfahrzeug (KFZ) brief. NL typegoedkeuring is dan niet nodig.
Is er geen EU type goedkeuring en is de brommer ouder dan 3 jaar dan krijgt hij een kenteken na technische en veiligheidskeuring.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht
Is hij nog geen 3 jaar oud dan vervalt de technische keuring en wordt alleen gekeken naar de identiteit.Hoe is de aanmelding voor keuring en hoe moet ik een keuring annuleren?
Aanmelden online via RDWpagina (zie link aan het eind) maar moet worden bevestigd via de post. Je krijgt van de RDW door bij welk keuringsstation je moet zijn. Afmelden ook online via RDWpagina en minstens 1 dag van tevoren voor 12uur anders betaal je voor een keuring die niet doorgaat!Waar zijn die keuringsstations?
Regio noord: Almelo, Arnhem, Heerenveen, Groningen, Zwolle
Regio west: Amsterdam, Nieuwegein, Schiedam, Waddinxveen, Zwijndrecht
Regio zuid: Den Bosch, Elsloo, Roosendaal, Rijen, Veldhoven, VenloWat voor documenten heb je bij keuring nodig?
Geldige legitimatie (NL rijbewijs of NL pas en afschrift basis administratie).
Als je na de keuring langs de douane moet (invoer) moet je ook je sofinummer tonen.Hoeveel kost het en waar en hoe moet ik betalen?
De keuring (met het kentekenbewijs) kost € 89,50 Het tenaamstellings bewijs (leges) € 9,= Direkt na keuring met cash of pin aan de balie te betalen.Wat als de brommer word afgekeurd?
Hij mag niet meer op de weg of een afspraak maken voor herkeuring. Zorg dat je brommer dan wel aan alle eisen voldoet anders kost het weer geld voor niks!Hoe verloopt de procedure bij het RDW keuringsstation
Dat kan je met deze link als pdf downloadenWaar kan ik alles precies terugvinden?
Dat kan met deze link naar de RDW site19 april 2007 om 16:31 #172668Die van mij is gekeurd, en afgekeurd 🙁
Ze hanteren een marge van 10km/ph bij de snelheid en 2db bij het geluid.
Alles ging goed, zelfs op de rollerbank gaf hij MAX gemeten snelheid 23 km/ph aan. Dus ik opgelucht.
Totdat de keurmeester met de choke ging spelen, ik had deze los gehaald en deze lag dus los en drukte tegen het frame zodat hij niet verder eruit kon springen, ineens tilt hij de choke op en die springt er dus verder uit, en hoppa daar vloog de meter omhoog naar de 39km/ph, 4 km/ph te hard dus….. 🙁
Vervolgens ging hij het geluid meten en dat was 5 db te hard.
Verder klopte alles.
Mijn km teller deed het niet maar dat maakte niet uit, bouwjaar kon hij niet vinden op de brommer dus vroeg hij aan mij of ik dat wist, ik heb gewoon ’99 gezegd en dat heeft hij dan ook opgeschreven.
Volgende week donderdag mag ik op herkeuring komen (kosten 25euro)
De eerste keuring heeft me 107 euro voor te keuren gekost en nog eens 9 euro erbij voor de tenaamstelling.Volgens mij zit er bij mij een brommerblok onder, of 50cc snel, want verder ligt er alles orgineel op en toch werd nog 39 gemeten. In het weekend eens ff gaan uitzoeken.
19 april 2007 om 17:21 #172669Hmm, zonde:( Ik neem aan dat je er dus ook niet met een MB met 80cc blok doorheen komt:o (dat ding kun je wel begrenzen, maar geluidsdruk ga je dik overheen denk ik)
Je bent dus getest op:
– Snelheid
– Geluidsdruk
– Remmen
– Verlichting
– Framenummer
– NL goedkeuringsnummerNog meer?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 april 2007 om 18:07 #172670hij controleerde ook of er speling zat in de wielen en of het stuur goed vast zit en of er geen speling in het balhoofd zit. En of er een werkende claxon/bel opzit.
De remmen controleerde die echt raar, hij tilt de brommer aan het stuur op, draait aan het wiel, trekt de rem in en zegt remmen werken perfekt (achterrem heeft hij niet eens getest) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.