Vespa-Ciao.NL
:: Koppelingprobleem!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppelingprobleem!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Bijdrager

Koppelings schoentjes miss op?

DonnY
      Topic starter

Zou, kunne, heb um niet ope gehad..
        Maar denk dat ik dat tog es ga doen, want krijg um nu helemaal niet meer aan :s

DonnY
        Topic starter

Zou ut dat zijn??
          Of heeft iemand nog iets anders ??

DonnY
          Topic starter

Help Aub, Krijg um niet meer aan :

Jacky
            Bijdrager

koppelingsschoentjes al gecheckt?

DonnY
              Topic starter

Nee, poeli trekker ofzo, hebje tog nodig voor diej koppeling draf te hale :O, die heb ik neit..

Of hoe zit ut

Cobra
                Bijdrager

Dit zelfde probleem had ik ook eens met m’n ciaotje.
                  Ik heb zelf wat zitten kloten met (weet niet hoe ’t heet) maar zo’n half ringetje wat ook bij de zuiger zit maar dan groter.
                  Daar wat mee zitten kloten en met de rest.
                  Toen er opnieuw opgezet, toen deed ie het weer.

Dus misschien gewoon eens alles eraf halen, en stukje voor stukje erop, en dan telkens kijken of als je aan je koppeling draait, je vliegwiel meedraait. En dan steeds meer onderdelen erop zetten.
                  (beetje vaag, maar zo kom je er misschien wel achter)

eXtreme Ciao
                  Bijdrager

DonnY :
                    Nee, poeli trekker ofzo, hebje tog nodig voor diej koppeling draf te hale :O, die heb ik neit..

Of hoe zit ut

voor de koppeling eraf te halen heb je geen poeli trekker voor nodig, je pakt een schroevendraaier, steek je tussen het vliegwiel ( dat het vliegwiel niemeer kan draaien, en vervolgens draai je de koppeling met een steeksleutel ofzo eraf 😉

oja en haal even de poelie en de v-snaar los

KennyVespa
                    Bijdrager

En je hebt tog ook je veertje uit je aanren sigmenten gehaalt, zet daar eens 1ne terug en kijk eens of die sigmetnen wel bewegen ofniet.. en kijk eens of je blok compressie heeft anders lekt hij ergens lucht weg miss dan bij je keerring

DonnY
                      Topic starter

Zal um es ope hale, en opnieuw opbouwe..

Hoe controleer je dat met ut blok, of hij erges lucht lekt ??

DonnY
                        Topic starter

Hmm, heb de koppeling dus uit elkaar gehaald, ziet er allemaal nog redlijk uit, mja in hoevere kunne je koppelingsschoentjes meegaan, volgesmij zijn ze redlijk afgeslete, mja weet dus niet op welk punt ze op zijn, :O

Zet ff en pic neer ofzo van dikafgeslete koppelingsschoentjes 🙂
                          Dan kan ik es vergelijke..

Enja als dat niet helpt, dan weet ik ut ook niet meer, waarom de brommer niet aangaat ?

DonnY
                          Topic starter

Nja, heb dus begrepen, dat de koppelingsschoentjes op zijn, dus nieuwe hale, maar helpt dit bij het starte van de brommer,

De koppelingsschoentjes doen tog nks bij het starten ?

DonnY
                            Topic starter

Die grijpe tog pas in de koppelinghuls, als je gas geeft :O
                              Nja reageer plz,,
                              Dan kan ik zo snel weer beginn met opbouwe, want nu zit ik hier maar te w8te :p

Ltr

Edjuh
                              Bijdrager

Afgsleten schoentjes lopen meestal met een boogje af, naar een heel dun voerinkje. Haal ze iig geval maar, kost iets meer dan een tientje.

Kijk of de binnenkant van het koppelingshuis niet vet is, dat kan ook wel eens tegen je werken.

Tremgy
                                Bijdrager

hej danny ik had laatst ook dat probleem dat je kilometers lopen moet voordat je hem aan hebt. ik heb men koppeling erafgehaalt. die schoentjes eruit. en dan zie je dar die startsegmentjes. die horen volgens mij uitmekaar te vallen maar dat ging zo stroef dus heb ik met ontvetter goed schoongemaakt zodat ze als ik koppeling heen en weer schudde goed los zaten. dat plaatje die op de 2 koppelingschoentjes zit kun je ook eraf halen en beetje rechtbuigen zodat de schoentjes wat losser komen te zitten.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.