Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling wil ‘m niet pakken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling wil ‘m niet pakken

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

green_white
    Bijdrager

je v snaar staat zoiezo te los.
      dat moeilijke punt waar je het over hebt kan compressie zijn..

en daarnaast rijd je zonder koelkap om je vliegwiel??(op de foto te zien) dat is erg dom want zonder koelkap krijg je zowiezo koelings problemen

en ik hoor geratel, je moet je koppeling misschien vaster draaien (niet alleen handvast)

hansieb
      Moderator

Ik zou sowieso een nieuw segmenthoudertje halen :!

De kans is dat je krukas rond wordt en die houdertjes helemaal niet meer passen.

tnerual
        Bijdrager

maar span je v snaar is :O

Imbathijs
          Topic starter

Vorige bericht:

okee dan zal ik eerst die vsnaar is spannen,

ik dacht juist dat die kap de warmte vast zou houden, is het niet zo dat zonder die kap hij veel beter zijn warmte kwijt kan?? zal mijn beunhaas brommer mind wel zijn ^^

Segmentouder kan zeker geen kwaad denk ik. ga ik ook maar is naar kijken!

thnx alvast, ik denk dat ik morgen dat ding gespannen heb!

————

Helaas met wat vertraging, nu toch de Vsnaar gespannen.. maar ik vrees dat mijn spie toch echt weer kapot is geslagen doordat mijn koppeling verkeerd zat ik heb nu namelijk weer hetzelfde geratel als ik een tijd terug had. dus ik heb vanmiddag een nieuwe spie aangeschaft, ga vanavond eens kijken!

amar
            Bijdrager

Correct me if i am wrong but,

Hij zegt als ik met de brommer achteruit gaat gaat die heel zwaar.
              dan moet je je start-segmenten omdraaien.
              als het achteruitgaan klinkt als compressie teminste.

gr

Imbathijs
              Topic starter

Oude post
                Voor zover ik weet heb ik dat opgelost door de veertjes weer in de startsegmenten te doen, ik weet namelijk bijna zeker dat ik mijn segmenten nu goed heb zitten. Het klinkt ook niet als compressie naar mijn mening, en het voelt alsof hij remt. Desondanks zal ik er toch nog even naar kijken! bedankt

Okee mijn vliegwiel is los, en mijn spie is nog heel, dus dat was niet het probleem.. nu is mijn wel opgevallen dat mijn vliegwiel aanloopt! ik denk dat hij daarom niet wil starten, waarom loopt hij aan?

ik heb als opbouw volgorde: krukaspen met spie erin > vliegwiel eroverheen > ringetje tussen koppeling en vliegwiel > koppeling. mis ik iets? (zou heel goed kunnen!)

thnx

Vespa Ciao!

dat ringetje wat over de spietje (dat kromme ringetje) schuift ben je vergeten volgensmij
                  Deze

SjoerdCiao
                  Donateur

Jij bedoelt de drukring Vespa Ciao.

Imbathijs
                    Topic starter

Ja die ben ik dus vergeten / kwijt! ik ga eens kijken thnx!

Is dit wat men bedoeld?

Vespa Ciao!

ja

Imbathijs
                        Topic starter

Hey,

drukringetje gekocht, ertussen gedaan, blok in elkaar gezet.

Mijn koppeling ratelt, een constant getik. startsegmenten zitten goed, koppelingschoentjes ook, vsnaar is gespannen.. ik snap het niet!

tnerual
                          Bijdrager

zijn de lagers er wel in vooraan de koppeling?

ik kan het moeilyk uitleggen.. maar er zijn 2 naaldlagers zeg maar in de holte van de koppeling waar de krukas doorkomt.. kan iemand het beter uitleggen? 🙁

Imbathijs
                            Topic starter

Jaa die lagers over die bus, in je koppelinghuis? die heb ik ja.

zouden mijn startsegmenten dan toch verkeerd om zitten?
                              Ik snap niet waarom mijn koppeling blijft ratelen, en mijn brommer nogsteeds niet wil starten.

tnerual
                              Bijdrager

het kan van de startsegmente, foto? 🙂

Leovince
                                Bijdrager

Is je segmentenhouder spiebaan nog goed? Ja is niet echt een spiebaan maar ik bedoel dat hij niet helemaal rond is? Want ik had dat laatst ook met iemand anders z’n brommer, en dat was toen het probleem.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.