Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Koppeling wil ‘m niet pakken
- Dit onderwerp bevat 46 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door Basic.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2010 om 13:40 #210421
Hallo
Omdat het de afgelopen maanden zo koud was en ik geen zin had, heb ik een tijd niet naar mijn brommer omgekeken.. ik had de vliegwielspie vervangen, want die was gebroken. maar nu ik alles weer in elkaar heb zitten. wil hij niet starten! het lijkt alsof de koppeling hem niet pakt. want hij maakt niet het geluid alsof hij probeert te starten.
nu heb ik gister ontdekt.. dat als ik met de hand aan mijn koppeling draai, hij op een bepaald punt erg veel weerstand bied, dan moet ik veel kracht zetten en dan draait hij verder.. ik heb zo’n vermoedde dat daar iets misgaat. maar wat?Alvast bedankt!!
5 april 2010 om 14:23 #231580Het kan zijn dat de achterkant van de je koppeling tegen je brug aanloopt, omdat je bij het monteren van de koppeling deze ring verkeerd om hebt gemonteerd :

De ring moet met de dikke kant richting het vliegwiel.
5 april 2010 om 14:46 #231581Als je die ring verkeert om monteert slaat (bij mij in iedergeval) altijd mijn spie kapot.
5 april 2010 om 19:58 #231585Die ring is op deze afbeelding nummer 2 toch?
If so.. heb ik hem met de dunne kant in het vliegwiel zitten.. want dat dunnere deel past precies in het vliegwiel.. en zorgt er zo naar mijn mening voor dat je vliegwiel op zijn plaats blijft.. zit ik verkeerd?
Edit: had verkeerde nummer staan.
5 april 2010 om 20:01 #231586Ja, hij zit verkeerd om. Omdraaien dus !
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 april 2010 om 20:08 #231588ja idd verkeerd…
en dat ringetje gaat je vliegwiel heus niet op ze plaats houden hoor 😉6 april 2010 om 18:40 #231634Ooh , nou ik ga er morgen of overmogen even naar kijken,
Bedankt in ieder geval!
6 april 2010 om 20:48 #231636wil je voor de volgende keer dat je een topic aanmaakt even netjes je probleem vermelden???
bv. brommer wil niet starten,spie slaat elke keer stukmaar zet er dan niet gekloot neer
zo houd je dit forum een beetje netjes en kunnen de mensen die er verstand van hebben je ook veel sneller helpen
wil je heus niet zwartmaken of aanvallen maar ik bedoel het als een tip
succes met je brommer
7 april 2010 om 20:55 #231645Ja je hebt gelijk, ik zal voortaan wat zorgvuldiger met mijn titels omgaan!
Ik laat morgen even horen of het is gelukt met die ring
bedankt alvast voor de hulpEdit: Titel aangepast! 😉
7 april 2010 om 22:11 #219815Imbathijs :
Hallonu heb ik gister ontdekt.. dat als ik met de hand aan mijn koppeling draai, hij op een bepaald punt erg veel weerstand bied, dan moet ik veel kracht zetten en dan draait hij verder.. ik heb zo’n vermoedde dat daar iets misgaat. maar wat?
Alvast bedankt!!
Volgens mij voel je gewoon je compressie 😕
8 april 2010 om 09:57 #231650vicious :
Imbathijs :
Hallonu heb ik gister ontdekt.. dat als ik met de hand aan mijn koppeling draai, hij op een bepaald punt erg veel weerstand bied, dan moet ik veel kracht zetten en dan draait hij verder.. ik heb zo’n vermoedde dat daar iets misgaat. maar wat?
Alvast bedankt!!
Volgens mij voel je gewoon je compressie 😕
waar slaat dit nou op als opmerking :pest
nee man, vraagje aan de topicstarter; is het al verholpen?
8 april 2010 om 10:16 #231651tnerual :
waar slaat dit nou op als opmerking :pestDit is gewoon een hele normale opmerking, er zijn genoeg beginners die geen flauw idee hebben hoe een brommer werkt.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno8 april 2010 om 14:33 #231652Haha, ik ben inderdaad geen held met brommers en dergelijke.. maar dit gaat niet om compressie, als ik ga rennen dan doet mijn koppeling gewoon niets.. mijn zuiger beweegt niet enzo.
Het is overduidelijk de koppeling die niet meewerkt.. ik heb geen idee hoe ik het anders kan verwoorden.Ik duik nu even de garage in.. ik zal denk ik over een minuutje of 30 even posten of die ring omdraaien heeft geholpen! (hopen dat mijn spie nog leeft!)
8 april 2010 om 14:40 #231653kan ook zijn dat je snaar te slap staat of dat je snaar niet meer goed is.
je moet hem ongeveer 2cm in kunnen drukken in het midden!8 april 2010 om 14:40 #231654Als je spie niet meer leeft zou je je vliegwiel + krukas heel makkelijk moeten kunnen draaien, dus dat valt wel te checken;)
Ik hoop dat het omdraaien van de ring heeft geholpen;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.