Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling trilt los

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling trilt los

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Raboevintje
    Topic starter

Geklingel op vreemde plaatsen voor het stoplicht vandaag… wat blijkt, mijn koppeling trilt los.

Blijkbaar zit er iets dus niet goed. Als ik mijn koppeling monteer en ik draai hem heel strak aan dan draaien het binnenste en buitenste deel niet meer onafhankelijk van elkaar, als ik hem zo strak aandraai dat dat nog wel kan trilt de koppeling dus blijkbaar na zo’n 150km los.

Wat mis ik hier? Dit is vast niet de bedoeling.

IJskonijn
      Bijdrager

M8 borgmoertje erop ipv de originele 😉

No replacement for displacement

Wilk1985
        Moderator

Het feit dat het binnenste en buitenste deel niet onafhankelijk van elkaar draaien is ook niet zoals het hoort.

Waarschijnlijk is de plaat die tussen de segmenten en de moer komt krom, of de balletjes zijn uit je segmenten.

Ik zou ze voor de zekerheid vervangen, en daarna inderdaad een borgmoer en een gekartelde ring ertussen dan gaat hij niet meer los.

Raboevintje
          Topic starter

Ah dat van die balletjes zou wel eens kunnen kloppen. Dan ga ik dat eens uitzoeken en het goede moertje halen. Het gekartelde ringetje is wel aanwezig 🙂

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.