Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling trammelant

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling trammelant

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IvanSaab
    Topic starter

Zoals velen al gelezen hebben ben ik druk met mijn ciao bezig zo ook de koppeling… de oude was erg versleten en de oude aanloopkoppeling waren de voeringschoentjes afgeknapt dus gewoon metaal op metaal.

nu heb ik van mijn donor brommer de koppeling afgehaald welke nog goede schoentjes had op zowel start als normale koppeling. ik monteer deze en vervolgens kan ik rennen wat ik wil maar die koppeling doet gewoon niks. al 3x opengemaakt en nagekeken in vergelijking met fotos en gevoeld maar er is niks anders dan normaal…

wie weet wat er mis kan zijn? verder zit er ook veel speling als je hem over de krukas schuift zegmaar maar dat hebben ze beide wel is dat normaal?

zevenenergie
      Donateur

Dat van die speling dat is vrij normaal. ik heb wel eens mijn lagers vervangen om dat ik dan dacht dat het weg zou zijn maar het bleef. zit gewoon veel speling op de lagers en de bus heeft ook speling op de krukas.

Heb je je koppelings ring er wel op zitten? (platte kant hoort tegen je vliegwiel)

Misschien zitten je sartsegmenten een beetje vast?
        Kijk eens of ze soepel bewegen.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

1.

Je zegt dat je de oude koppeling weer gebruikt waarbij het ingesleten is door metaal op metaal gehad te hebben. Wellicht dat hier je probleem nu zit aangezien je de schoentjes over gezet hebt in de oude rot koppeling. Probeer het eens met de gehele koppeling van de donor brommer.

2.

Je fiets stand er wel af gehaald? Want anders kan je inderdaad rennen wat je wilt maar zal hij nooit je snaar gaan rondslingeren en dus de koppeling bewegen.

3.

Je startschoentjes zitten verkeerd om? Wellicht dat deze even omgedraaid moeten worden en een kleine tip haal de startschoenveertjes er uit hierdoor zal hij eerder aan horen te grijpen.

4.

Ring met openstaande rand. Heb je deze op correcte wijze geplaatst? Het brede deel tegen het vliegwiel het smalle deel richting de koppeling.

! Joor !

Bij mij was een keer dat de startschoentjes verkeerd om zaten, dan kan je rennen wat je wil, maar er gebeurd niks. En ik dacht echt dat ze goed zaten.
            Succes

IvanSaab
            Topic starter

stap 2, fietsstand? kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt? heb wel gewoon hele koppeling overgezet trouwens.
              startschoentjes zitten goedom heb aan de hand van fotos gekeken en naar oude koppeling maar dit zit allemaal wel goed, ik denk dan dat hij op fietsstand staat maar hoe verander je dat dan?

@zevenenergie; zal de italiaanse kwaliteit wel zijn 😀

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Nou je hebt in je achterklok een mogelijkheid tot fietsstand hierdoor draait je wiel rond maar niet je overbrenging dit is als het knopje ingedrukt is welke op het cardan zit. Aan de zijkant hiervan zit een hendeltje waarmee je hem weer op de aangrijp stand zet zogezegd. (kan zijn dat je het wiel wat moet draaien terwijl je hendeltje omlaag houd voor hij los wil schieten).

IvanSaab
                Topic starter

och en ik maar knooien hahah is het dat dus weet ik haast zeker :con:con

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.