Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling sloopt zichzelf

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling sloopt zichzelf

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steev
    Topic starter

Mijn koppeling lijkt zichzelf te slopen.
      Eerst ging er één zo’n kogeltje los.
      Toen heb ik die er weer ingedrukt en de boel goed gemonteerd.
      Nu begon hij weer rare geluiden te maken en zijn er ineens twee kogeltjes weg.
      Ook zat de koppelingsdeksel helemaal los, terwijl ik 100% zeker weet dat die goed vast zat.
      Het gebeurd ook pas na 25km en niet in het begin.

Steven
      Donateur

je zou een borgmoer kunnen gebruiken op de koppeling, en dan wél goed aandraaien.een beetje borgmiddel ertussen en het gaat niet zomaar weer los.
        ik check elke week of alles nog goed vast zit, misschien een idee om ook te doen.

Steev
        Topic starter

Maar komt het door het niet goed vastzitten dat hij kapot gaat?

green_white
          Bijdrager

waarschijnlijk wel. je moet hem strak aandraaien en als je dat hebt gedaan nog een slagje strakker. beste met een borgmoer idd

Steven
            Donateur

voor het vastzetten een dop gebruiken, en een schroevendraaier tussen twee koelribben van je vliegwiel zetten, om het vliegwiel tegen te houden. vervolgens goed aandraaien en dan zou het niet zomaar los moeten gaan.

Steev
              Topic starter

Gebeurde ook nooit, totdat 1 kogeltje los ging en nu gebeurd het ineens

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.