Vespa-Ciao.NL
:: koppeling slaat niet aan?

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppeling slaat niet aan?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ronn
    Topic starter

ik heb een probleem
      mijn koppeling slaat niet aan want mijn koppelinghuis draait maar maar de segmenten en de krukas niet wat kan dit zijn?
      Gr. Ron

ArvidW
      Donateur

Schroef gewoon eerst eens je koppeling uit elkaar om te kijken wat het is, en als je er dan nog niets van snapt open dan pas een topic:no

Het lijkt er nu een beetje op “ik ben te lui om te sleutelen, dus vraag ik maar op een forum hoe het moet want dan hoef ik het minste te doen” :con

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Ronn
        Topic starter

nee dat is niet waar want ik heb de koppeling al helemaal uit elkaar gehaald alles schoongemaakt en nog heb ik het zelfde probleem

Gijhys
          Bijdrager

Misschien heb je het ringetje dat achter je koppeling zit verkeerd om?

ArvidW
            Donateur

Okey, dat wist ik niet, vergeet mijn post dan maar;)

Is je segmentplaat (waar dus je segmenten op zitten en je startsegmenten in aangrijpen) niet bijna geheel uitgesleten ?

Home made engine dyno

Ronn
              Topic starter

@ Gijhys nee die heb ik goedom

@ ArvidW die zijn nog redelijk oke ik heb ze vergeleken met nieuwe segmenten van een vriend van mij en dat schild bij allebei ong. 1mm

ArvidW
                Donateur

Nee ik bedoel niet de startsegmenten, ik bedoel dat “trommeltje” waar de startsegmenten ingrijpen, is die ver uitgesleten?

Home made engine dyno

Ronn
                  Topic starter

hoe moet ik dat controleren?

ArvidW
                    Donateur

segment plaat eruit halen, omdraaien en kijken of er diepe groeven in zitten (in de “wand”)

Home made engine dyno
                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.