Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling segmenten Malossi

Home Forums Techniek Motorisch Koppeling segmenten Malossi

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JimmyRas
    Topic starter

Hallo,

De koppeling segmenten van mijn Vespa Ciao waren aan vervanging toe. Ik heb Malossi segmenten met bijbehorende zwarte veren gekocht. De Ciao start wel maar rijden gaat niet echt. Heb ik de segmenten op de juiste manier op de plaat zitten?

Alvast bedankt voor de hulp 😬😬😬29216CB1-8423-4F36-9547-1338A3F26FDF

Joor
      Donateur

Ze zitten goed, maar dit is wel voor zwaar opgevoerde brommers. Ik weet niet wat jouw setup is, maar daar kan het aan ligge.

JimmyRas
        Topic starter

Thanks, daar zal het wel aan liggen dan. Mijn setup is basic, heb alleen een 12/12 carb.

Mikey
          Bijdrager

Klopt precies wat joor zegt. De veren zijn veeeel te strak voor een std setupje. Het blokje heeft niet genoeg kracht om de veren uit te rekken en dus grijpen de segmenten niet aan. Komt ook nog eens bij dat de malossi segmenten verlicht zijn en dus ook op een hoger toerental pas zullen aangrijpen.

Beter een nieuw setje newfren segmenten kopen met de standaard veren of misschien de grijze polini veren.👍🏼

JimmyRas
            Topic starter

Dat is een hele logische uitleg. Daar kan ik wat mee, weer wat geleerd. Ik ga op zoek naar standaard veren 👍🏾

JimmyRas
              Topic starter

En segmenten natuurlijk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.