Vespa-Ciao.NL
:: koppeling probleem citta

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppeling probleem citta

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

green_white
    Topic starter

Eey mense
      Ik heb een probleem met mijn citta, mijn koppelingssegmenten vallen niet goed in het koppelingshuis… lijkt wel of ze scheef erin vallen ofzo

Als ik de citta voor of achteruit rij, gaat dat vet moeilijk omdat de band heel erg slipt.. hij start wel, als je em heel hard naar beneden drukt..
      Verder loopt ie de eerste 10 meter een beetje stotterend en daarna rijdt ie opzich prima… Maar als ik dan weer rem en byna stil sta begint ie enorm heen en weer te gaan(een soort hobbelpaard lijkt het dan wel) en dan valt ie uit, loopt dus niet stationair…

Iemand enig idee waar het aan kan liggen??
      Hoop dat jullie mij kunnen helpen, iig alvast thankss

ps: zijn al 2 verschillende koppelingen geprobeerd. maar de segmenthouder met segmenten val er dus gewoon niet goed in

hansieb
      Moderator

Foto misschien om het te verduidelijken ?

green_white
        Topic starter

kan zo 1 2 3 geen foto maken. maar de segmenthouder valt niet recht in de koppelinghuis. steeds op dezelfde plek blijftie zo uitsteken. hamer opslaan helpt ook nie

niek1992
          Bijdrager

Staan de segmenten zo’n 3 a 4 mm naar buiten? en staan ze een beetje in een kommetje? ( gister gehad XD ).

segmenten verkeerd om. stationair was ver te zoeken, en hij wou de hele tijd rijden.

green_white
            Topic starter

dat probleem met rijden is het precies ja. maar de segmenten staan goed met std veertjes. ze steken niks buiten de segmenthouder die juist scheef ligt

niek1992
              Bijdrager

is de koppeling zelf nog wel goed? dat ding waar je de schijven enzo over heen steekt?
                die pinnetjes mischien beetje verbogen oid ? check het iig. 😉

green_white
                Topic starter

nee die segmenthouder bedoel je? die is vervangen! segmenten zelf ook en koppelinghuis ook!

Bo3T
                  Bijdrager

trekveertje gebroken? dan schokt hij heel erg als je snelheid vermindert.

green_white
                    Topic starter

nee ik ben ook nie dom:P trekveertjes zijn prima std grijs polini en groene geprobeerd maar het probleem is dus dat de segmenthouder met segmenten er niet recht invalt!! 1kant loopt schuin omhoog zie 1e post

Fcsjakies
                      Bijdrager

Weet je cker dat je v=snaar niet te strak is?

citta power
                        Bijdrager

of het licht niet aan je koppeling maar aan je lagers heb ik ook gehad daar zijn ze versleten en een beetje 4 kant om het zo maar te zeggen
                          dus dan draaien ze moeilijk dus je koppeling dan ook niet maar ja om dat te checken moet natuurlijk wel je hele blok uit elkaar maar goed als het je koppeling niet is is dit een goeie 2 de optie

succes mvg mike

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.