Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling probleem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bo3T
    Topic starter

Ik heb weer een raar probleem, Ik heb men blok enzo eronderuit gehaald om even de cilinder te controleren.

Maar ik doe men koppeling er weer op, en toen pakte die hem gewoon niet aan(net of die op fietstand bleef staan)

kreeg maar niet aan en vermoede al dat het aan de koppeling lag.. Ik had dus een vriend zen koppeling geprobeert, en daar starte die wel weer mee zoals het hoorde..

Dus ik weer mijn koppeling erop>>Kei veel renne door de straat opeens gaat die met moeite aan..

Ik weet dus dat het koppelingshuis niet goed functioneert,

Dus mijn vraag: hoe kan ik dat het beste schoonmaken zodat de startschoentjes weer soepel open gaan?

alvast bedankt

remon
      Bijdrager

zelf pak ik altijd een schuurpapiertje..ik weet niet wat jullie ervaringen daarmee zijn, maar daarmee krijg ik hem goed schoon

masterman
        Bijdrager

zit er vet op ofzo? zoja eraf schuren of remreiniger gebruiken.

Bo3T
          Topic starter

geen idee of er vet op zit, waar zou het op kunnen zitten, op de startsegmentjes of de schaal? moet ik het allebei dan ff met een schuurpapiertje grof maken ofzo?

(fijn die snelle reacties trouwens :P)

sjaak trekhaak

heb ik ook es gehad ,was er vet in dat buisje in het midde van de koppeling gelope ,als je dat eruit haalt en met een doek goed schoonmaakt dan doet die het weer gewoon ,anders nog een paar keer aanrenne dan gaat het vanzelf weg

masterman
              Bijdrager

segmentjes licht opschuren met een schuurpapiertje en de schaal ff met een doek vet vrij maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.