Vespa-Ciao.NL
:: koppeling piept

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppeling piept

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobclees
    Topic starter

als ik wil wegrijden en geef gas gaat mijn koppeling piepen de v-snaar slipt niet door.
      ik heb mijn koppelings segmenten ook al een beetje opgeschuurd toen was het even weg. me koppeling heeft ook een klein beetje speling richting vliegwiel bout zit goed vast

wat kan het zijn??

mvg bob

Mike
      Bijdrager

als ie goed rijdt, rijdt ie goed toch 😕

dat piepen kan opzich geen kwaad.
        probeer ander ff wat WD-40 in de koppeling lager te spuiten. wie weet helpt dat;)

die speling hoort daar ook gewoon te zitten dus maak je niet druk

Mike

bobclees
        Topic starter

oke moio zo

mvg bob

tnerual
          Bijdrager

heb t zelfde maar dan wsel met vario

FonS
            Bijdrager

Ik heb al vaak genoeg gezien dat een koppeling piept door een vastgelopen / -geroeste bus.
              Ik zou dus even controleren of het naaldlager nog in orde is, en even smeren.
              Het piepen komt dan door het feit dat de koppeling niet meer vrijloopt op die bus, maar op de krukas zelf.
              Als de bus in het lager vast zit, gaat de bus dus over de krukas draaien, dat is staal op staal, dus dat piept (en het slijt natuurlijk op je krukas).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.