Vespa-Ciao.NL
:: koppeling piept

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppeling piept

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

knarf
    Topic starter

goedendag,

Ik heb eind 2006 een vespa ciao gekocht. Deze heb ik helemaal standaard gelaten. Hij loopt dan ook altijd alleen zijn er na 9000 kilometer de volgende dingen aan de hand.

1) Als ik wegrijd maakt de koppeling een piepend geluid. dit stopt ‘als ik op snelheid ben’ en de brommer alleen nog maar hoeft door te trekken tot zijn top.

2) tussen de 40 en 45 km/h op de teller neemt het motorgeluid van de brommer toe. na 45km/h is het geluid weer normaal

3) als ik met de brommer loop zonder die gestart is maakt deze een aanloopgeluid. Dit geluid maakt de brommer niet als deze eenmaal gestart is, of als ik achteruit loop wanneer de brommer niet gestart is.

weet iemand waar deze problemen vandaan komen en oe deze op te lossen zijn?

p.s. zit er in een ciaoblok olie en zo ja om de hoeveel tijd dient deze vervangen te worden

ALVAST BEDANKT,

Knarf

Frits
      Bijdrager

Is helemaal niet erg, is gewoon normaal ze piepen wel vaker.
        gewoon nog nieuwegheid.
        Ik denk dat ie tussen 40-45 zn toeren bereikt, en daarom iets meer herrie maakt.

Wouz-LwB
        Donateur

Beetje onozel antwoord he frits ? Van nieuwigheid ? ding heeft nu 9000 km gelopen….

1.) Kijk eens of je koppelings schoentjes nog goed zijn en niet versleten !
          Gewoon je kap eraf draaien en naar je koppeling kijken of er nog voering op de schoentjes zit
          En of je v-snaar niet versleten is en te slap hangt..

2.) Dit zullen gewoon de toeren zijn ja…

3.) Dat is gewoon goed , niks ergs aan 😉

In een ciao blokje zit geen olie ! Je zou alleen je olie kunnen verversen uit je klok , die zit in je achterwiel !

Frits
          Bijdrager

Ja zal ook wel maar opzich is het dan nog lang niet versleten voor std spul

maar mischien heb je gelijk hoor;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.