Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling past niet op krukas

Home Forums Techniek Motorisch Koppeling past niet op krukas

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciaosta
    Topic starter

imageimageimageHallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Mijn krukas heeft niet genoeg schroefdraad voor de koppeling te monteren zoals je kan zien. Ik dacht eerst dat het aan de koppeling lag want het leek ook alsof hij niet aangreep met trappen. Na nieuwe koppeling te kopen bleek het dit dus niet te zijn. Hierna dacht ik dan zal het spietje dus wel kapot zijn. Dus hier ben ik nu, de spie is niet kapot en de koppeling past niet meer op de krukas. Het vliegwiel staat wel correct op de spie. Alleen, is de spatie normaal op de eerste foto?

alvast bedankt voor de hulp

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Ciaosta.

Ciaosta
      Topic starter

Ps: ik weet niet of jullie hier iets mee zijn maar: als ik alleen het stukje van in mijn koppeling er op zet heb ik nog steeds niet genoeg plek. Heb ik een nieuwe krukas nodig?imageimage

Wim
        Bijdrager

Ik zie je oude koppeling liggen, ik zou zeggen, zoek/meet de verschillen 😉

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Ciaosta
          Topic starter

Dat is net het punt, ze passen allebei niet  geen verschil in helaas

bram0vitz
            Bijdrager

Lijkt niet dat je kruk ooit is ingekort ofzo als ik het draadeind zie. Wil je van begin platte vlak tot eind schroefdraad opmeten?

beetje prutsen hier en daar
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Ciaosta
              Topic starter

Ik heb nog een andere ciao en daar was deze even lang van, weet de exacte waarde niet meer

Joor
                Donateur

Op de 2e foto zie je goed dat de schoentjes niet diep genoeg zitten. Heb je geprobeerd er een moer op te draaien, voorzichtig?

Ciaosta
                  Topic starter

Ja ook al geprobeerd. Moertje past er op zonder keerring (na heel veel duwen) en als ik hem er dan afhaal schiet hij onmiddellijk terug

Wim
                    Bijdrager

Dus, wat ik denk.
                      Je hebt je blokje, met de oude koppeling.
                      Die zit er mooi op, maar je wilt een nieuwe koppeling,  dus oude er af, nieuwe er op. Maar die past niet. Na mijn vraag eerder past je oude koppeling plots ook niet meer. Vraag je zelf af, wat doe ik fout, wat is er veranderd?
                      Vliegwiel ver genoeg er op, spietje, nok etc etc.
                      Kijk maar ff. Een Ciao blokje is té simpel om het niet op te merken.

Gr. Wim.

bram0vitz
                      Bijdrager

Zat gister nog te denken, heb ik zelf wel eens gehad met reproductie segmenthouders dat de opening niet helemaal netjes afgewerkt was.
                        Kijk eens of deze niet haakt op het platte vlak en daarom niet verder erop wil.

beetje prutsen hier en daar
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wim
                        Bijdrager

Moertje past er op zonder keerring.

Maar wat is dit dan?
                          Ik denk dat we vaak veel waardeloze info krijgen.
                          Ik merk dat zo ongeveer de laatste tien jaar al steeds vaker.

Gr. Wim.

Ciaosta
                          Topic starter

Ja sorry moest even snel typen ik bedoel natuurlijk niet keerring maar een borgringetje, mensen kunnen fouten maken

zevenenergie
                            Donateur

Ik denk dat je schoentjes als het ware in de knoop zitten waardoor je het schoteltje niet dieper kan zakken en je de moer er niet op krijgt.
                              Je moet ze eerst even schikken dan gaat het wel.

Ik heb even geen tijd om een foto te maken van wat ik bedoel, maar ik denk dat je met deze info wel iets kan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.