:: koppeling pakt niet snel
-
Ik heb deze winter een 50CC DR cilinder erop gezet. Ik neem aan dat de compressie bij deze cilinder iets hoger ligt (dan de standaard 50CC) wat voor mij verklaart dat de koppeling iets moeilijker pakt. Mijn probleem is namelijk dat ik nu echt een stuk moet rennen voordat die aanspringt en dat voorheen binnen 1 meter gebeurde. Ik heb al nieuwe koppeling segmenten gemonteerd maar dit werkt ook niet. de veertjes zijn er allebei af dus de segmenten zitten los.
Heeft iemand een oplossing voor mij?
JoorDonateur
Als je de decompressie hendel gebruikt zou er geen verschil moeten zijn.
Probeer eens een nieuwe bougie. Als die versleten zijn start je brommer altijd lastig
nee het is echt de koppeling. Want als ik de kappen er af haal zie je ook dat het vliegwiel nog niet meedraait, wat betekent dat de krukas ook nog niet draait. Dus de koppeling segmenten hebben niet genoeg grip.
met koppeling segmenten bedoel je start segmenten denk ik?
Heb je alles al eens goed ontvet met remmenreiniger/amonia?
AA-TSleutelbeheerder
Heb je het blok (en dus koppeling, snaar) eraf gehaald tijdens het monteren van de nieuwe cilinder of laten zitten?
In het geval je deze hebt verwijderd, staat je snaar strak genoeg?
Kan het zijn dat je de snaar/koppeling met vette vingers hebt aangeraakt?
Heb je de ring achter de koppeling en ook juist gemonteerd (opstaande kant naar jou toe)?
Zoals SuperSi al zegt alles even goed ontvetten, haal gelijk even een schuurpapiertje door je koppeling en over je segmenten.
mijn snaar staat zeker strak genoeg. de ring is in de juiste positie en ik heb hem al ontvet. met het schuurpapier heb ik nog niet geprobeerd. dat ga ik vanmiddag eens proberen. kan dat alleen op de segmenten of ook aan de binnenkant van de koppeling?
AA-TSleutelbeheerder
Kan gewoon allebei 
Startsegmenten heb je niks mee gedaan (die zitten nog gewoon zoals ze horen)?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.