Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling pakt niet

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Koppeling pakt niet

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo Semmad,

Geen idee of je laatste bericht voor mij bedoeld was, maar ik gebruik de decompressieklep niet bij het starten. Moet dit dan?

Met vriendelijke groet.

IJskonijn
      Bijdrager

Ja daar is ie voor. Zodat het allemaal makkelijk rond gaat bij het starten

No replacement for displacement

BobbieSi
        Topic starter

Haha het eerste wat ze vragen bij de computer helpdesk zit de stekker erin dus wat is een stomme vraag.
          Ik heb kleine handeltje gebruikt maar wat is de ideale start volgorde?

Anoniem

@Ijskonijn

Oh, nooit geweten, Ik heb hem altijd gestart zonder de decompressieklep open te zetten, want gaat het brandstofmengsel er niet vandoor dan? hoe moet hij anders starten dan?

IJskonijn
            Bijdrager

Oke, basis start uitleg haha

Je knijpt de hendel in, dan ga je rennen.
              Dan als je wat vaart hebt, laat je de hendel los.

Dan krijgt je motorblokje dus weer compressie en zal hij aanslaan

Anoniem

@Ijskonijn

Oké, prima, dankjewel, maar wat moet ik dan met de benzinekraan en de carburateur, daar zit namelijk ook een soort choke op, in welke gevallen moet ik de “knoppen” op welke standen zetten? En kun jij misschien ook eens kijken naar die startschoentjes van mij? ik heb op de vorige pagina een foto geplaatst en ik zie dat mijn startschoentjes aanzienlijk minder frictiemateriaal hebben dan de andere op de andere twee foto’s.

Dankjewel!

IJskonijn
                Bijdrager

Heel simpel gezegd:

Als je gaat rijden, kraan open. Zet je je brommer uit, kraan dicht.
                  Choke gebruik je in principe alleen met een koude motor

Probeer dat eerst maar eens samen met het decompressie hendeltje

Anoniem

@Ijskonijn

Oké, bedankt! maar mijn brandstof kraan heeft 2 standen, één genaamd C en één genaamd R, wat houden deze letters in?

Bedankt!

FonS
                    Bijdrager

Je hebt 3 standen. Naar voren (C) is dicht (close). Naar beneden is open. Naar achteren (R) is reserve.

Anoniem

@FonS

Oh, ja, haha, maar natuurlijk, bedankt voor de correctie…! Ik dacht dat naar beneden gesloten was, dan heb ik hem dus elke keer al op Reserve staan, ik dacht dat dat gewoon lopen was en dat C voor koudstart was… oeps!

Bedankt!

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.