Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Koppeling pakt niet
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 9 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juni 2022 om 19:00 #815726
Beste allen,
Onlangs een Piaggio si gekregen, opkappertje en de originele koppeling miste dus ik op internet een nieuwe besteld.
Gister gemonteerd maar de buitenste (schoentjes/dingen/weet ik hoe je die noemt) gaan niet naar buiten en pakken niet iemand een idee hoe dit kan?
Hoor graag jullie suggesties
10 juni 2022 om 20:17 #81572710 juni 2022 om 20:30 #815728Yes, gedaan!
Heb gister 3 uur zitten klooien. Soms pakte ie hem maar vaker niet.
10 juni 2022 om 20:49 #815729Te strakke veertjes? Die zijn alleen voor de snelle sets.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.12 juni 2022 om 22:57 #815754Soms is het probleem ook vette schoentjes. Je hoeft er maar één keer aan te zitten met een vette vinger en dan grijpen de schoentjes ook niet meer aan. Even loshalen en een klein beetje opschuren kan ook wel eens helpen.
13 juni 2022 om 14:30 #815760Thanks voor de reacties, veertje losser gemaakt maar helpt niet.
En vette schoentjes kan ook niet want ze zetten niet eens uit.
Misschien een nieuw setje bestellen hebben jullie suggesties van een goeie set? (En betaalbaar)
13 juni 2022 om 15:55 #81576113 juni 2022 om 22:17 #815765Thanks voor de reacties, veertje losser gemaakt maar helpt niet.
En vette schoentjes kan ook niet want ze zetten niet eens uit.
Misschien een nieuw setje bestellen hebben jullie suggesties van een goeie set?
Kunnen ze wel naar buiten, probeer dit eens met de hand.
Hoe is het dekseltje en de kogeltjes?
Kunnen de kogeltjes wel mooi langs de onderkant van het dekseltje schuiven?
Als daar allemaal putten en/of deuken of ander onregelmatigheden in zitten kunnen de schoentjes ook niet naar buiten.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.14 juni 2022 om 11:41 #815770Allen dank voor het meedenken.
Inderdaad gekeken of ze met de hand naar buiten gaan en dat werkt gewoon. Wel strak maar het gaat. En er is een sporadisch moment geweest dat ie wel naar buiten ging.
Dekseltje en kogeltjes zal ik even nalopen. Moeten de kogeltjes rollen of vastzitten?
En ik ga vanavond ff kijken 👍🏼 ik hou jullie op de hoogte.14 juni 2022 om 13:50 #815772Kogeltjes horen vast.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.20 juni 2022 om 23:48 #815921Oke had een nieuwe besteld en van 2 koppelingen 1 gemaakt, en even deed ie het maar daarna pakte ie niet meer.
Ik kom er even niet meer uit en mijn buurman met veel motor en brommer knutsel ervaring ook niet.
Weet iemand een reparateur /brommershop in Utrecht waar ze verstand hiervan hebben?21 juni 2022 om 09:04 #815944Je had al standaard veertjes geprobeerd?
Je had een hele set gekocht? zoals foto.
Zit alles zoals op de foto?
Draait de motor wel genoeg toeren? Dus loopt het blok wel goed?
Om uberhaupt wel genoeg centrifugaalkracht te genereren
zodat de schoentjes naar buiten gaan.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 juni 2022 om 09:41 #815947Hi Wim,
Fijn dat je vragen blijft stellen 👍🏼. Zit inderdaad zoals op de foto.
Eerst schuif ik ring om de krukas (zo heet dat ding toch hahah)
Dan dat huis waar binnenste koppeling in zit en
dan dat ding van de foto erover heen, afdekplaat en ring en schroef.Heb ook alle straktes van aandraaien van de plaat geprobeerd.
Zie hier foto van de koppeling, veertjes gister al btjes verkloot met schroevendraaier om te kijken of er beweging zat in de schoentjes als ze gemonteerd zitten.
21 juni 2022 om 09:42 #815948Het is gekke is dus hij heeft gister 2 X gelopen, maar zat geen uitlaat op dus heel kort. De uitlaat erop gezet en daarna gingen de buitenste schoentjes niet meer naar buiten.
21 juni 2022 om 09:44 #815949Sorry en ja had een hele set gekocht of sterker nog twee complete super standaard sets, dacht ligt misschien aan de 1e set maar niet dus.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.