Vespa-Ciao.NL
:: koppeling loopt aan, schuurt

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppeling loopt aan, schuurt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bullit-1990
    Topic starter

hallo,

ik heb een nieuwe koppeling incl k.huis binnen, erop gezet, in de vet met naaimachine vet,
      maar nu loopt ie als een malle aan, en als ik de schroef die alles vast houd voorop
      te hard aandraai (hand vast) dan begint m’n koelvin en zuiger mee te bewegen, standaart.

(oude deed ’t niet, maar is te versleten)

help me plz!

groetjes

tnerual
      Bijdrager

heb je er de ring met opstaande rand wel tussen?

bullit-1990
        Topic starter

ja heb em met de opstaande rand naar ’t frame geprobeerd, liep heel erg aan, ijzer op ijzer, zuiger + koelvin draaiden mee en gaat bezine aanzuigen..
          en met de opstaande rand naar het K.huis, schuurt ijzer tegen ijzer, zelfs na het invetten,

ik heb het geprobeerd zonder de k.segmenten en dan loopt ie niet aan, stop ik die schijf met segmenten er weer in dan
          dus weer wel..

GRTZ

tnerual
          Bijdrager

zijn je trekveertjes gemonteerd?

bullit-1990
            Topic starter

ja, in zowel het startsegment en int de koppelingssegmenten..

Anoniem

Maar waarom vet je je koppeling in met vet en waar dan?
                Ik heb hem nog nooit ingevet.

en dat je vliegwiel meedraait dat is juist goed, je moet dan ff je schroevendraaier er tussen zetten en goed vastdraaien.

bullit-1990
                Topic starter

ja dacht dat dat ’t probleem zou zijn, dus heb wat vet tussen die ring die direct over de as die uit je carter komt gedaan,

hoort t ook zo dat ie dat zuiger geluid maakt, en dat daaardoor soms de achterband blokkeerd en stottert, want als ik dan die decompressie kabel indruk dan loopt ie aan de hand ineens lichter.. zegmaar dat die zuiger al standaart op en neer gaat..

vespa rider
                  Bijdrager

ja dat hoort. en pak een sreuvendraaier zet tussen je vliegwiel en draai de bout op de koppeling goed vast.

bullit-1990
                    Topic starter

ik heb mn oude K. huis weer gemonteerd, en de nieuwe segmenten erin geplaatst en nu loopt ie niet meer aan,
                      start nu wel weer langzaam (veel rennen is goed voor de conditie;)) maar kan ik die nieuwe startsegmenten ook
                      monteren in het ouwe K.huis?
                      heb ik nog een vraagje, hij ploft soms, is dat normaal dat ie zo veel overdruk op bouwt tijdens normaal gas?

tnerual
                      Bijdrager

ja moet lukken..

ploffen, stel de ontsteking nog eens af?

bullit-1990
                        Topic starter

zal ik morgen eens gaan doen;)

loopt nu ook een stuk minder hard, en als ie op zn top is gaat ie soms ineens weer terug naar stil staand (met hetzelfde gas)
                          en dan weer optrekken..:S snap er nou egt nix meer van..

Anoniem

als ik jou was zou ik je vliegwiel spie eens nakijken, of die niet gebroken is.
                            dit probleem had ik ook en ik wist ook niet goed wat het was en kwam erachter dat hij gebroken was.

bullit-1990
                            Topic starter

oke hoe kan ik dit nachecken? is het dan wel gewoon mogelijk om te rijden?

thx voor de tip!

Anoniem

Je moet je blok eronderuit halen en dan moet je je vliegwiel eraf halen.
                                Je schuift namelijk je vliegwiel over een soort van staafje heen zodat hij meedraait met de krukas.
                                Je vliegwiel spie zit dus in je krukas en je moet dus even kijken of die wel heel is of gebroken.

Dus je blok eronderuit en je vliegwiel eraf.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.