Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling klem help

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling klem help

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

spacekees102
    Topic starter

Hallo,

Iemand heeft dus de koppeling verkeerd in het koppelingshuis gezet bij de ciao van een vriendin van me. Maar nu krijg ik die koppeling niet uit het koppelingshuis (blok moet er ff af namelijk) Kan ook zijn dat hij er wel juist opzit aangezien de moer nog wel ruimn op de krukas past. Maar enige tips bij het los te krijgen zonder de boel te slopen? Heb al geprobeert aan de 3 pinnetjes met meerdere tangen te trekken en te wrikken maar niets lijkt te helpen ook geen WD40.

groet Jasper

powered-by-ciao
      Bijdrager

:thumbals ik het goed begrijp zit je koppeling nog steeds op de krukas:con
        hier kan je het beste een poelitrekker voor gebruiken.
        je kan ook beunen en gewoon met de klauwen van een klauwhamer als een hefboom:! vringen.

suc6

spacekees102
        Topic starter

ja klopt koppelingshuis met daarin de koppeling zit op de krukas en de koppeling zit dus helemaal vast en daar kan ik niet echt grip op krijgen. Heb geprobeert aan de achterkant van t koppelingshuis een tang ertussen en erop slaan met een hamer maar zit echt muurvast normaal lukt het ook altijd maar hier is iets vreemd mee gebeurt. Maargoed ik zal het een gokje geven morgen toch bedankt voor de tips!

edit:

Blok uit elkaar contact punten zien er redelijk perfect nog uit kom ik tot de conclusie dat het spietje door midden gebroken is.. dus dit lost waarschijnlijk mijn probleem op heel erg bedankt voor alle hulp! wat moet je toch zonder internet 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.