Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling geeft rare geluiden.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling geeft rare geluiden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

adriaan
    Topic starter

hallo,

Mijn koppeling geeft hele harde rare klappen als je hem aan loopt. Heb het nu ook met boormachine geprobeert op de poeli en dan ‘aangelopen” met de boormachine maar dan doet hij dat nogsteeds. Het lijkt net of hij af en toe aan grijpt en dan weer loslaat( als je hem 5 seconde laat”klappen” is mijn spie kapot:(( (al een keer of 8).

Ik heb ook een andere koppeling (goede) geprobeert, zonder koppelingsschoentjes zonder startveerstjes allemaal zonder resultaat. Toen zonderkoppeling maar met een buisje en de moer en toen liep hij gewoon perfect.8)

Dus weer koppeling en weer mijn spie kapot. toen zag ik dat er speling op mijn koppelingssegmenthouder zat en daar druppel in gelast(en netjes afgewerkt). Weer geprobeert, zonder resultaat. Heb ook al andere schoentjes en al het andere in mijn koppeling vervangen en geprobeert.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand dit ook wel eens gehad??

M.v.g. Adriaan

SjoerdCiao
      Donateur

Hoe staat het met de spiebaal in het vliegwiel?

adriaan
        Topic starter

vergeten er bij te zetten:con

dat is helemaal prima als ik aan vliegwiel draai maar mijn krukas vast hou heeft hij niks geen speling.

adriaan

goeiepit
          Bijdrager

haal je poulie er of en zet hem er op nieuw strak op heb het zelf ook gehad

adriaan
            Topic starter

wat bedoel je met de poulie er strak op zetten?

dat zou er tog niets mee temaken hebben als je koppeling rare geluiden geeft?
              of heb ik het mis?

Adriaan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.