Vespa-Ciao.NL
:: koppeling gaat der niet meer af:S

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppeling gaat der niet meer af:S

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kennethje
    Topic starter

he ik wou vanavond men blok der onderuit draaien maar ik krijg mijn koppeling der niet meer of snap der niks van heb gewoon de koppeling los gehaald en dan krijg ik em niet meer er af:?

Mike
      Bijdrager

ik vind je verhaaltje een beetje vaag erop eraf erop eraf.. wat is het? dan kunnen we advies geven ! 😕

Mike

G-no
        Donateur

Als je koppeling echt vast zit zou je een poelietrekker kunnen kopen, of even langs de brommerboer gaan, die zal dat wel gratis of voor een heel klein prijsje voor je doen.

joey636
          Bijdrager

en anders bekijk mijn how to filmpje ik weet de link ff niet maar die komt eraan.
            dit is hem
            ziet er mischien grof uit maar als je het zelf wil doen zou ik dit doen.
            of als je een poulie trekker in huis hebt of een vriend heeft er een.
            gebruik dan die poulietrekker succes

pleasure
            Bijdrager

Spuit er een beetje WD-40 op en zet je haneen goed om de koppeling… dan flink de koppeling heen en weer gaan rukken… na een tijdje komt hij dan wél 😉

kennethje
              Topic starter

ik zal strax eens proberen 😉

Thijs_DR_Evo
                Bijdrager

pleasure :
                  Spuit er een beetje WD-40 op en zet je haneen goed om de koppeling… dan flink de koppeling heen en weer gaan rukken… na een tijdje komt hij dan wél 😉

Kun je de segmenten ook gelijk weggooien, aangezien WD40 direct in de voeringen trekt. Zou ik niet doen dus. Waarschijnlijk is je krukas wat ingeslagen, waardoor het platte vlakje rottig doet met loskomen van de krukas. Zou als ik jou was het vliegwiel even goed blokkeren, en dan met een schroevendraaier en hamer het binnenste deel van de koppeling een tik tegen de aandrijfrichting in geven. Springt ie hoogstwaarschijnlijk zo los.

grz Thijs

pleasure
                  Bijdrager

Je moet het idd niet ín je koppeling spuiten… maar tussen de koppeling en het vliegwiel…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.