Vespa-Ciao.NL
:: koppeling doet erg vaag!

Home Forums Algemeen Oude topics koppeling doet erg vaag!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

michel o/

alo

ik kom er deze x echt niet uit!

als ik rijd en ik blijf ff hangen op een bepaald toerental en ik geef gas dan ratelt me koppeling zo erg dat je haast zou denken dat het niet zo moet :’) hehe mja nee dat hoort niet… en als ik volgas rijd en gas los laat dan begint de koppeling te klapperen… ik denk dat dat komt omdat de segmenten de hele tijd blijven uitschieten ook zit er van die zwarte rommel achter de koppeling… mja dat is van me v-snaar die word een beetje opgevreten maar door wat?! ik zie niks fouts terwijl er iets niet goed zit en alles is 200% goed gemonteerd!

mja ik heb alles geprobeerd:

de segementenplaat met segmentjes eraf… en dan lijkt het of het huis aanloopt maar dat kan niet want hij loopt vrij!

een extra ring bij de opvulbus geplaatst… helpt niet

lagervet bij de lagers van de koppeling gedaan… helpt niet

er is geen beschadiging in het koppelings huis… alleen achter dat afdek plaatje zitten krassen en deukjes…

alles is ongeveer 200km oud… de krukas,lagers, cilinder, koppeling etc…

ik heb al gezocht maar ik kon niks vinden wat op mijn probleem lijkt…
      wie helpt mij? 😀

iaccaloco
      Bijdrager

Laat ff wat foto’s zien andrs?

Zitten die kogeltjes nog in je koppelingsschoentjes?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

michel o/

ehmm kan op het moment even geen foto maken… zeg maar je hebt het moertje, ringetje en dan dat grotere plaatje en daar achter zitten krassen etc… en de kogeltjes zitten er nog in ik kan niks vinden wat verkeerd zit 🙁 de segmenten zijn ook niet op…

Jacky
          Bijdrager

Alsje aan de koppeling trekt als tie vast zit kanje hem dan naar buiten trekken en weer naar binnen duwen? Kan wel es zijn maj na 200 km lijkt me ook sterk. Als die op en neer gaat krijgje daardoor misschien het geluid?

michel o/

ehmm dat naar binnen en buiten kunnen trekken en duwen heeft elke koppeling die ik heb gezien…. en ja dat maakt een beetje geluid en dat klinkt niet erg… dit klinkt alof die in elkaar loopt 😮

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

gewoon een nieuw koppelingetje (of een ander iig) nemen. soms zit het probleem ergens waar je niet achter komt (of achter zal komen).

kdenk dat dat de oplossing maar moet zijn 🙁

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

michel o/

ja maar dit probleem heb ik bij 2 koppelingen ik denk dat het aan me v-snaar ligt want er zit ook zwarte rommel achter de koppeling 🙂

Mike
                  Bijdrager

heb je wel de afstands bus wel goed op.. met de openstaande rand naar buiten.. ik had een keer t zelfde soort als jij.. toen had ik t verkeert om gedaan.

mensen zeggen dat ie dan vast hoort te kopee maar ik kreeg net asls jij nu heb ene raar geluid.

en dat zwarte van je snaar heb elke brommer. gewoon slijpsel.. niks ergs

miss heb je dr wat aan?

Gr Mike

Mike

Edjuh
                    Bijdrager

Bij mij was het ratelen OF de ‘segmentplaat'(kijk ff of daar speling op zit), OF de lagers(vd krukas). Maar beiden merkte je bij stationair al dus ik ben benieuwd of het bij jou ook 1 van de 2 is.

Mike
                      Bijdrager

toen mijn krukaslagers gaar waren hoorde ik dat zeker niét bij stationair lopen. en die segmentplaat is ook een goeie ja, heb ik ook UREN naar gezocht voor ik t vond.. ik dacht dat t ook me lagers waren of m/n bigend enzo.

naja succes iig

ik ben wel beniwut wat t nou is

Mike

michel o/

mmm de krukaslagers zijn perfect… maar wat ik net heb gezien is dat er op die geleide plaat krassen zaten (wist ik al) maar nu zie ik ook vage plekken op de segmenten… de kogel lagertjes zijn in orde… en dit is niet mijn foto…

waar die pijltjes staan zitten die vage plekken…

alles lijkt in orde maar het lijkt of de geleide plaat af en toe niet mee draaid 😮

mja wat kan er stuk zijn aan de segmentenplaat? die ziet er nog helemaal gaaf uit… geen aanloop sporen etc…

vicious
                          Bijdrager

Ik zou eens die schijf waar de schoentjes op vastzitten van binnen ontvetten (misschien licht opschuren)en de binnenkant van je schaal, kijk ook of er verder niks vettig is, dit zorgt vaak voor vervelende situaties. Ik heb ook een nieuwe koppeling gekocht terwijl mijn oude gewoon te vettig was weer 25 euro naar de klote.

Edjuh
                            Bijdrager

Je moet hem omdraaien daar zie je of er speling op zit, namelijk op het ‘halve maan’ gedeelte wat op je krukas zit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.