heb ff de how-to’s gelezen over het motorblok demonteren, maar bij mij gaat het fout bij de koppeling.
Nu draai je de moer van de koppeling los, dit is de grote moer op de foto (17mm of 13mm). Om het vrij ronddraaien van de koppeling tegen te gaan, zodat je de moer los kunt draaien, steek je een schroevendraaier tussen de vinnetjes van het vliegwiel, zichtbaar in het rood omlijnde stukje op de foto.
De volgende stap is de drie montagebouten van het motorblok (10mm) een paar slagen los te draaien (zie foto) en het motorblok een stukje naar achteren te schuiven. Hierdoor staat de v-snaar niet meer op spanning en kun je de koppeling in zijn geheel eraf halen.
————————————
13er moer los, dan kan ik het binnenwerk los pakken dus de eerste plaat met 3 schoentjes erop, maar het grote rond buitenwiel, met daarin ook nog 3 schoentjes krijg ik totaal niet los, heb nu ongeveer een 5 mm speling tussen het frame en dat buitenwiel van de koppeling, en op de krukas zit een busje dat is ook ongeveer 5 mm meegeschoven, maar verder krijg ik hem met geen mogenlijkheid los… iemand tips?
gr,
Shark