Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling, decompressie probleem!

Home Forums Techniek Opvoeren Koppeling, decompressie probleem!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Astrowout
    Topic starter

Afgelopen week heb ik een citta voor mijn vriendin gekocht. Hij verkeerde echter niet in de beste staat en maakte flinke herrie. Ik dacht daarom dat het geen kwaad kon het motorblok maar even te reviceren. Nu heb ik dit gedaan en alles zit er weer onder maar het probleem nu is dat de koppeling niet oppakt! Wanneer ik hem aanren zie ik de de snaar en de buitenste omhuizing van de koppeling ronddraaien maar de beweging wordt niet overgedragen op de as waarmee krukas/zuiger etc aangedreven wordt. Resultaat is dan ook dat hij niet rijdt. Ik had de koppelin ingesmeerd met wat olie omdat het er allemaal wat stroef uitzag maar bedenk me nu dat dit wellicht niet zo slim is omdat hij nu teveel slipt om op te pakken. Is dit ook wat er aan de hand is? Ik zal hem i.i.g. even in de terpetine leggen om hem te ontvetten maar eventuele aanvulling of opmerkingen zou ik zeer waarderen! Een tweede probleem waar ik graag wat over zou willen weten betreft het montereen van decompressiekabel. Hij zat met wat taairippies vast maar volgens mij niet zoals het hoorde. Bij montage van een nieuwe kabel krijg ik hem niet onder een gunstige hoek gemonteerd zodat inknijpen van de decompressie hendel wat makkelijk is.

Bedankt!

Lennaert
      Sleutelbeheerder

hoek van deco kabel maakt niet zoveel uit zolang je hem op je kopje vast haakt.
        dan zal de deco toch in gaan mocht dit makkelijk zijn zet hem strakker ;)? ( bij handvat )

koppeling er wel goed opgezet met ring e.d

kijk ook even want je hebt een vlak stukje in het gat van je koppeling dat deze ook op het vlakke stuk van je kruk komt 😉

NL-Quint
        Bijdrager

Je moet die buiten kabel bij je blok achter je kop langs halen. Er zit iets van de midden aan de linker kant een uitsparing waar ie in valt. Heb je dit niet, dan heb je een ander tiepe kop. En heb je een ring nodig die je op je tapeind vast draait die je kabel vast houdt.

Meestal als je je kabel met een vrij scherpe bocht over de rechter kant laat lopen komt ie wel mooi te liggen. Probeer ook eens wat WD-40 in je kabel te spuiten, of haal even een nieuwe!

Succes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.