Vespa-Ciao.NL
:: Koppeling, bokke bokke

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling, bokke bokke

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

h.burg
    Topic starter

Mijn Vespa Ciao start wel, maar bij stationair draaien bokt die, en gaat ie uit.
      Als ik hem dan opnieuw aanduw, doet ie het wel, maar dan trekt ie in de hoogste
      versnelling op. Bij de stoplichten bokke bokke, uit.
      Heb er al een nieuwe koppeling opgezet, maar heeft niet gewerkt.
      Als hij rijdt, rijdt hij prima!!!
      Kan het misschien aan de aan/uit hendel liggen?

remlicht99
      Bijdrager

wat bedoel je met bokke?

bedoel je dan die al wegrijd?

meschien je stationairschroef een beetje in of uit draaien.

tnerual
        Bijdrager

met bokken denk ik dat je bedoelt dat hij als het ware ”klopt”, en vervolgens uitvalt.

Volgens mij moet je inderdaad eens proberen dit probleem te verhelpen door de stationairschroef in te draaien?
          Werkt alles voor de rest naar behoren?

donzine
          Bijdrager

Draai ook de krukasmoer niet té vast, zou handvast moeten zitten. Anders kunnen je koppelingssegmenten niet meer terug veren, en blijven ze dus je schaal aangrijpen als je stil staat.

tnerual
            Bijdrager

donzine :
              Draai ook de krukasmoer niet té vast, zou handvast moeten zitten. Anders kunnen je koppelingssegmenten niet meer terug veren, en blijven ze dus je schaal aangrijpen als je stil staat.

grootste zever..

Zeker niet!! Moet wel degelijk goed vastzitten! Het vespa blokje draait dan ook naar achtere(als je het van zitpositie bekijkt), en dan heb je de omgekeerde kracht op de moer.. en die omgekeerde kracht is net de ”los-maak” kant.. naar links dus.. Dus MOET WEL DEGELIJK hard vast

h.burg
              Topic starter

Ik ga zo de carburateur ff schoonmaken
                en het afstelschroefje even nakijken
                blijft een vreemd iets

Heb net de koppeling toch maar ff getest op mijn andere Ciao,
                en daar precies hetzelfde probleem.
                Brommer slaat af bij lage toeren, en rijdt prima op hoge toeren.
                Denk dat het toch dan iets met de koppeling te maken heeft.
                Heb ook ff alle veertjes na gekeken.

pepko
                Donateur

heb je onder de moer wel dat ijzeren plaatje zitten die je koppeling bedekt? anders heb je namelijk wat donzine zegt: de segmentjes grijpen altijd aan.

@ donzine: heb jij dat plaatje er wel tussen dan?

donzine
                  Bijdrager

Volgens mij kan je niet eens rijden zonder dat plaatje er tussen? Dan trillen je segmenten zo van je koppeling af..

Ik heb altijd gehoord dat die moer handvast zou moeten zitten, en mits je er dus geen problemen door krijgt, vaster. Als je die moer te hard aandraait, kan het zijn dat die segmentplaat te hard op je segmenten (op die verende bolletjes) duwt, en dan kunnen ze dus niet helemaal terug veren. Heb dit al meerdere keren gezien bij citta’s..
                    Ik heb zelf dit probleem ook wel eens gehad.

Dylan
                    Donateur

Onzin, Gewoon lekker strak zetten die koppeling! als het niet meer kan draaien na het vast draaien dan heb je hem fout gemonteerd:!

tnerual
                      Bijdrager

klopt!

@Topicstarter;

Heb je al iets geprobeerd ? En hoe staat het er nu juist bij?

grtz

h.burg
                        Topic starter

Net klaar,
                          Ik kan niks zien aan de koppeling, overal een beetje olie
                          ingespoten bij de veertjes, wat eigenlijk niet kan.
                          Maar nu loopt hij wel stationair.
                          Morgen ff een stukje rijden, dan horen jullie het wel.
                          Verder alvast bedankt voor de hulp.

Ze zeggen dat je achter de koppeling sluitringetjes moet doen (dunne plaatjes)
                          om het af te stellen. Of moet ik toch maar een andere koppeling kopen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.