Vespa-Ciao.NL
:: koppeling

Home Forums Techniek Mechanisch koppeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Maurice0
    Topic starter

omdat ik mijn koppeling niet goed werkend kreeg hij paarde niet uit met aanlopen.( grijze veertjes ) heeft me pa het koppelingssegmenten dekseltjes met bouten vastgemaakt aan de kant waar de poelie zit ( foto komt nog ) het trekt gigantisch goed op. houd net niet bij met ze vario. ding maakt nooit overtoeren en trekt goed zowel 1 als 2 personen :>

misschien wel leuk om te proberen
      nadeel: kan niet meer stationair lopen

Raal
      Bijdrager

snap niet echt wat je bedoelt maar ben benieuwd naar de foto

Maurice0
        Topic starter

foto komt er vanmiddag aan :> na school

Frenkie
          Bijdrager

Als ie niet stationair kan lopen, dan maakt ie dus ook weinig toeren in het begin lijkt me ofniet??Alsof je geen trekveren erin hebt?? Of zie ik dat verkeerd. Ik ben benieuwd naar de foto.

Maurice0
            Topic starter

fotow zijn hier. maakt best veel toeren maar geen overtoeren 🙂 en trekt ook gemakkelijk met 70mm 2 volwassen personen :>

http://www.maurice0.dutchweb.nl/Citta/koppeling1.jpg
              http://www.maurice0.dutchweb.nl/Citta/koppeling2.jpg

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

ik snap het nut er niet van ?
                waarom zit daar de schroef.
                hij houd dan alleen gewoon de koppelingsplaat houder (waar die segmenten op zitten) vast maar beter optrekken ?
                ik snap t niet

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Vespaflappie
                Bijdrager

beter optrekken is onzin; 80cc op speedengien heeft altijd veel power; dus das onzin… Maar een vario bijhouden; mag ik ff smakelijk lachen???Doe jij mara es een vario erop; merk je et verschil;) Maargoed stationeer lopen lijkt me ook wel handig; ik vind het maar ene hele rare oplossing….

Raal
                  Bijdrager

ja ik ook, dan hebben die trekveertjes dus ook geen nut 😛 en hardt optrekken geloof ik nix van want hij pakt direct aan

Maurice0
                    Topic starter

hij trekt wel harder… die segmenten zitten er nog voor de lol in… was zo ff opgelost omdat ik strakkeere veertjes er niet goed in krijg. ding wil niet aanslaan kan ook me startsegmenten wezen?

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

ik denk nog steeds dat het nutteloos is, de koppeling draait eigenlijk gewoon niet behalve als je krukas dus draait waar die koppeling op zit, dus als je gas geeft trekt hij met de minste touren op lijkt mij, en omdat jij een 80cctje hebt trekt hij goed (volgens jouwn oordeel dan) maar met een goeie koppeling en veertjes en poelie (of vario) trekt hij wss nog veel bter..

Gele Racefrikandel

Raal
                        Bijdrager

klopt, zo’n expiriment is echt nutteloos. je haalt bij wijze van spreken de functie van de koppeling af, en een koppeling zit er niet voor niets.

Tonni
                          Moderator

Wat een onzin zeg!!!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Maurice0
                            Topic starter

dan zal ik het eens proberen om de segmenten goed werkend te krijgen.. maar die willen maar niet aanslaan met aanlopen :@ snap daar nix van

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

die 3 segmenten met die 3 veertjes zijn niet voor het starten maar voor het optrekken en aangrip tijdens het rijden, als je die plaat waar die 3 segmenten op zitten eraf haalt daarachter zitten ook 2 (grotere) schoentjes die zijn voor het aanlopen, misschien zitten daar veertjes in, probeer die eruit te halen, het moet ook met veertjes willen starten in de startsegmenten maar zonder veertjes moet het beter kunnen

Gele Racefrikandel

Raal
                                Bijdrager

mischien zijn de startsegmenten gwoon op, dat heb ik zelf ook al eens gehad. dan kun je lopen wat je wilt maar dan komt er geen bewiging in het hele zooitje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.