Vespa-Ciao.NL
:: Koppakking gaat steeds stuk

Home Forums Techniek Opvoeren Koppakking gaat steeds stuk

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Enzo
    Topic starter

Hej,
      onlangs wilde ik mijn vespa ciao weer starten maar dat ging niet omdat de koppakking door was. Dat is al de derde keer dat me dat overkomt. Er zit een athena cilinder op, dat is een 70cc denk ik, ik weet het niet zo goed meer, ik heb hem 2 jaar geleden in elkaar gestoken, vandaar 🙂
      Nu is mijn vraag, kan ik ergens een dikkere koppakking kopen of hoe kan ik dat het best/goedkoopst oplossen?
      2 koppakingen steken? Of ben ik echt genoodzaakt om een 65cc kop te steken?
      Ik weet het niet.
      Iemand tips?
      Alvast bedankt voor reacties!

tnerual
      Bijdrager

is je koppakking wel van de juiste diameter?

Enzo
        Topic starter

jaja, het is de originele koppakking dat bij het cilinder setje bij zat. Maar de druk is gewoon te groot omwille van de 50cc cilinder kop, wat kan ik hieraan dan doen?

ritze
          Bijdrager

ik rij zonder pakkingen

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Enzo
            Topic starter

Dan zou de druk nog groter worden en ik weet niet of dat perfect zou afdichten.
              Maar het is het proberen misschien wel waard.
              Nog iemand hier ervaring mee?

tm-racing
              Bijdrager

Heb er nog nooit 1 tussen gehad,gewoon goede vloeibaar (dun er tussen) doen en whola.

tnerual
                Bijdrager

ik rijd ook zonder koppakking, maar dan heb ik soms wel last van olievlekken op de grond …

doe er geen vloeibare tussen, is kut om het er later weer af te doen, als je er echt een op wilt moet je er best een kopen een echte pakking dan zeg maar..

mss raad ik je dan tog een bijhorende kop aan 😉

Enzo
                  Topic starter

Ok, ik ga eerst proberen rijden zonder koppakking, lukt dat niet goed dan probeer ik wel vloeibare.

Bedankt voor de reacties!

marcotjeee
                    Bijdrager

Is je kop of cilinder gewoon niet krom? Vlak ze anders even dan zie je al snel wat. Vloeibare pakking werkt niet als koppakking. Dat blaast er snel weer uit, als er al een alu pakking er al uit blaast.;) s6:thumb

Enzo
                      Topic starter

Ik heb vandaag eens zonder koppakking geprobeerd, ik probeerde hem te starten maar hoorde mijn zuiger tegen de cilinderkop slaan. Ik ben dus meteen gestopt en heb mijn blokje er vanonder gehaald. Ik ga een dikkere voetpakking maken van brik (een bus melk of fruitsap) ik heb dat eens getest met een camino en ik ben met die pakking blijven rijden, dat werkt dus 🙂
                        Nu als ik een dikkere voetpakking maak, gaan mijn in en uitlaat poorten nog wel goed staan tov mijn zuiger? Want dat zou de in- en uitlaat timingen wat veranderen denk ik dan. Of maakt dat niet zoveel uit?
                        Grtz
                        Enzo

kuiken
                        Bijdrager

ik heb dit ook gehad laast en ik heb toen van me koppaking een dun randje afgehaald (aan de binnezijde) nu heb ik er geen last meer van:P

Guus
                          Bijdrager

Wat je er aan de bovenkant bij doet maakt volgens niks uit hoe je zuiger tov je cilinder staat.

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

Enzo :
                              jaja, het is de originele koppakking dat bij het cilinder setje bij zat. Maar de druk is gewoon te groot omwille van de 50cc cilinder kop, wat kan ik hieraan dan doen?

je zegt het zelf.

je zegt een 70 cctje te hebben met 50 cc koppie. het kan maar perfect is het niet ;).
                              ik zou zeggen kijk wat hij doet met een hd 70cc kopje.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.