Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Koppakking 3x aan gort in 1 week
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren geleden door niek1992.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 maart 2013 om 13:22 #210527
Beste forumleden,
Zoals de titel al zegt is mij in de afgelopen week al 3 keer mijn koppaking kapot gegaan van mijn ciao. Er is elke keer een stukje uitgeslagen op ongeveer dezelfde plaats. Ik snap echt niet hoe dit kan. Ik heb zowiezo al bijna geen compressie waardoor ik, als ik moet aanrennen 20 meter nodig heb.
Nu is het zo dat ik een kickblok heb, telkens als de pakkingen vervangen zijn kick ik de ciao in een keer aan. Dan kan ik weer 1-2 dagen rijden en later tijdens het rijden hoor je het “bwoaaap” geluid en valt ie helemaal weg. Ik moet dus nu voor de vierde maal mijn koppakking gaan vervangen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb links staande setup, 43mm polini kop en de 43mm pakkingset van jmpb.
Dank!
10 maart 2013 om 13:51 #230872Denk dat de pasvlakken van kop en/of cilinder niet meer recht zijn.
Kop en cilinder vlakken met fijn schuurpapier wil wel eens helpen, spiegel als vlaktafel, fijn schuurpapier op de spiegel leggen en kruislings de kop of cilindervlak opschuren zodat het pasvlak overal de zelfde kleur heeft.TICKLING BARN10 maart 2013 om 13:51 #230863
! Joor !Bij mij werkt het om de motor eerst warm te drasien en dan nog s alle 3 de tapeinden vast te draaien, en niet met een koude motor volgas te rijden. succes
10 maart 2013 om 14:02 #232218Tis sowieso een algemeen bekend feit dat de Polini kopjes niet al te recht zijn. Ik heb mijn gloednieuwe polini kopje ook moeten vlakken omdat deze iets krom was.
Zoals @Crullie dus zegt, eventjes vlakken. cilinder zelf ook eventjes doen, sluit het mooi op elkaar aan!
10 maart 2013 om 17:59 #230886Ik gebruik voor het vlakken van de kop of cilinder altijd een gladde vloertegel van 40 x 40 x 1 cm.
Kun je wat meer druk op uitoefenen dan op een spiegel.10 maart 2013 om 21:02 #230608Ik draai nog steeds warm omdat ik nog aan het inrijden ben. Dus denk niet dat het dat kan zijn. Mijn cilinder is vlamnieuw, kan het dan al zijn dat het pasvlak dan scheef is? En als ik mijn cilinder en kop laat vlakken op een freesbank of draaibank? Is dat een goede optie? Ik kan dit namelijk op school doen. Groet?
10 maart 2013 om 21:10 #230602Nieuw maakt niet uit idd. Deze kan alsnog scheef zijn. Wanneer je de cilinder eraf haalt zal ik gelijk alle pasvlakken nakijken. Dus ook van de cartervoet zelf. Vlakken kan ook op een bank, maar op een spiegel/glasplaat even zo goed.
10 maart 2013 om 21:10 #230603Zet er een standaard cilinderkop op, dan weet je meteen of het aan de kop lag. Naar mijn mening en ervaring is deze kans groot. 43mm DR Evo’s zijn prima cilinders, 43mm Polini kopjes zijn (in mijn ogen) waardeloos, al meerdere kromme kopjes gezien, splinternieuw uit het schap.
Als je goed kunt rijden met een standaard kop, zou je de Polini kop inderdaad op de freesbank kunnen vlakken, maar ik rij zelf nog steeds het liefst met een standaard kop op 43mm cilinders. 43mm kopjes hebben me nooit meer positieve dan negatieve effecten opgeleverd.10 maart 2013 om 21:18 #230591Draai of freesbank wil ook, wel perfect haaks het werkstuk inspannen en niet te veel in één keer verspanen soms hoeft er maar een 0,1mm van af dus take it easy.
TICKLING BARN10 maart 2013 om 22:23 #230959Ik dacht zelf gewoon de kop inspannen in de freesbank (lijkt me het beste) en dan 1,0mm vlakken. Tevens van de cilinder eventueel. Of is dat te veel? Draaibank kan je niet goed inspannen naar mij idee? Of gewoon vlakken met korrel 1000 op een spiegel?
@Fons, als je met een std kop rijd heeft dit invoed op je prestaties? En kun je dan toch gewoon de 43mm pakking set gebruiken? Std kop op een 43mm cilinder lijkt me toch niet optimaal.
Al bedankt voor alle advies!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.