Vespa-Ciao.NL
:: Koplamp si/ rebel

Home Forums Techniek Framedelen Koplamp si/ rebel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R.Zwiers
    Topic starter

Beste forumleden,

De donkere dagen komen er weer aan, dus is goed licht belangrijk.
      Nu heb ik het probleem met mijn rebel dat mijn koplamp erg naar beneden schijnt in verband met mijn stuurslot. Deze gebruik ik niet maar in het si frame kan ik hem er ook niet zo maar af slijpen.

Ik heb si kroonstukken en denk daarom ook si koplamporen. En nu de imitatie lamp chroom/ zwarte. Deze schijnt dus te ver naar beneden en heeft een slechte licht straal verdeling. Ik heb ooit eens de normale citta lamp oude model geprobeerd. maar deze past helemaal niet ivm mijn frame..
      Iemand die dit probleem getackeld heeft of die mij tips kan geven.
      Ps. Koplamporen verlengen door ze door te slijpen kan altijd nog.

Mvg Richard

Martino
      Moderator

Heb je een foto van je frame en dan met name van het soort stuurslot? Er zijn namelijk verschillen hierin en ik kan me voorstellen dat je een verkeerde voorvork op een type frame hebt gemonteerd waardoor je lamp niet mooi tussen je koplamporen past.

R.Zwiers
        Topic starter

Ik zal hier na het weekend even foto’s van maken. Ik heb hem gekocht al rebel. Dus geen idee. Het is sws een si voorvork( kroonstukken en dikke binnenpoten) met citta onderpoot delen. Si frame heeft het stuurslot recht vooruit steken. Na het weekend komen er foto’s.

Martino
          Moderator

Nou dan is een foto niet nodig wanneer “Si frame heeft het stuurslot recht vooruit steken.” Dit is het type frame welke normaal een andere voorvork gebruikt. Er zijn ook frames waarbij het stuurslot valt in de onderste kroonplaat en bij dit type frame zit het stuurslot ook lager gepositioneerd. De koplamp kan dan tussen de oren geplaatst worden en ook meer naar boven gericht vast gezet worden.

Ik vraag me door deze vreemde combinatie frame/voorvork wel af of het ook echt om een Rebel gaat?
            Een Rebel is namelijk een Si frame met Citta voorvork.

R.Zwiers
            Topic starter

Oke het zal best kunnen zijn dat de vorige eigenaar een si had. Maar er citta wielen op heeft gezegd. Mij werd altijd gezegd dat het een rebel was:con
              Maar goed dat terzijde, is er een lamp die wel goed past in dit type voorvork?

Misschien een orginele ronde si lamp? Dat ik er een koplampspooiler met rond gat?

Wilk1985
              Moderator

Ik denk dat jullie elkaar niet begrijpen. Jij bedoelt dat het stuurtslot aan de voorkant zit, maar er is ook een model waarbij de sleutel er voor ingaat en die bedoelt Martino heb ik het idee :).

Plaats voor de duidelijkheid even een foto :). De korte Si lamp moet passen, je hebt inderdaad een lange en korte lamp.

R.Zwiers
                Topic starter

Zal ik doen zodra ik weer thuis ben:)

Zie hier:

Zoals je ziet raakt het stuurslot mijn lamp…

Martino
                  Moderator

Wilk1985 :
                    Plaats voor de duidelijkheid even een foto :). De korte Si lamp moet passen, je hebt inderdaad een lange en korte lamp.

Ik heb het er nog even met Wilk1985 over gehad en er is dus helemaal geen korte en lange versie. Alle Si koplampen hebben eenzelfde lengte.

Ik ben toch bang dat je voor een ander type lamp moet gaan of het stuurslot afslijpen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.