Home › Forums › Algemeen › Oude topics › komt niet van de plaats?
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door Jelle89.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2006 om 11:40 #124007
Jelle89nou, ik heb een 70cc malossi gekregen met polini Hogedruk kop, dat heb ik er onder gelegt, ik krijg hem wel aan, maar als ie aan is, kan ik vol gas doen, maar ik kom gewoon niet van de plaats af..
als ik me achterwiel in de lucht hou, dan duurt het ff, maar opeens pakt ie hem en dan draaid het wiel wel goed, wat kan dit zijn, er zitten pas nieuwe zuigerveren op, heeft dus compressi genoeg, is electronische ontsteking dus daar licht het niet aan, en de benzine toevoer is goed…weet misschien iemand wat dit is?30 juni 2006 om 11:52 #134716heb je de nieuwe zuigerveren ook afgewerkt? slotspeling aangepast, geen valse lucht?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 juni 2006 om 12:12 #134718Jelle89 :
nou, ik heb een 70cc malossi gekregen met polini Hogedruk kop, dat heb ik er onder gelegt, ik krijg hem wel aan, maar als ie aan is, kan ik vol gas doen, maar ik kom gewoon niet van de plaats af..
als ik me achterwiel in de lucht hou, dan duurt het ff, maar opeens pakt ie hem en dan draaid het wiel wel goed, wat kan dit zijn, er zitten pas nieuwe zuigerveren op, heeft dus compressi genoeg, is electronische ontsteking dus daar licht het niet aan, en de benzine toevoer is goed…weet misschien iemand wat dit is?Zuiger wel goed ? niet verkeerd om met een kant waar geen stuk zuiger zit bij de uitlaatpoort.
Anders blokje ff weer uitelkaar en nalopen.
30 juni 2006 om 12:40 #1347201 te weinig compressie. Lekt de cilinderkop niet? Cilinder of zuiger versleten. Of zuigerveren maar die had je al nieuw.
2 valse lucht Controleer je voetpakking krukaskeering en pakking tussen carterhelftes.
3 Verkeerd mengsel (te arm) Als er een 13/13 carburateur opzit sproeier tussen 66/69.
4 Ontstekingstijdstip klopt niet. Spie van vliegwiel mischien gebroken?
30 juni 2006 om 12:54 #134721kan je koppeling nie gewoon zo gaar als iets zijn?
30 juni 2006 om 14:10 #134723
Jelle89de nieuwe zuigerveer wat boven zit, heb ik afgewerkt, en slotspeling aangepast
zuiger zit volgens mij goed, want je hebt bij de piston aan allebei de kanten een flinke hap eruit, en dan heb je aan 1 van de 2 kanten waar de piston NIET zit, een sleuf, en die hoort volgens mij bij de uitlaatpoort te zitten, en daar zit hij ook..
genoeg compressie want zijn nieuwe zuigerveren..
geen valse lucht, alleen 1 ding heb ik nog neit gezegt, de 70cc KOPpakkingen waren bij elke winkel op, dus heb ik een 50 gekregen en die uitgevijlt tot 70 cc, maar heb nou ff originele kop erop gedaan en zonder pakking, en hij start nou helemaal niet meer..:(..
zit nog een 62 of 64 sproeier in..weet ik ff niet meer welke het nou precies is..
66 komt morge binnen als het goed is…ontsteking was altijd perfect, daar ben ik niet aan gewees dus zal nog wel steeds hetzelfde zijn, vonkt gewoon heel goed..
en me koppeling is goed..
weet dus nog niet wat het is..:(..
30 juni 2006 om 18:04 #134727
Jelle89nou..net nog eens geprobeert..met een B7 bougie, maar kreeg hem makkelijk aan..na 5-7 meter, en komt dan gewoon niet van de plaats af..weet helemaal niet wat het nou kan zijn…
30 juni 2006 om 18:10 #134728
mulder[sst]als je al polini veertjes hebt en het shciet nog steeds niet op zijn waarschijnlijk je zuigerveren/zuiger gewoon niet goed, koop een andere, dingen zijjn 7 ,50 oid
30 juni 2006 om 18:31 #134729
Jelle89er zitten nieuwe zuigerveren in, en me zuiger zag er goed uit, geen grote krassen of iets anders ernstigs…
30 juni 2006 om 18:57 #134730Loopt hij wel gewoon stationair?
30 juni 2006 om 20:06 #134731
Jelle89best wel na een klein beetje afstellen..dus ik weet helemaal niet wat het is..
1 juli 2006 om 07:19 #134735
koopman53probeer toch maar ff met je zuiger andersom
1 juli 2006 om 07:26 #134736Jelle89 :
zuiger zit volgens mij goed, want je hebt bij de piston aan allebei de kanten een flinke hap eruit, en dan heb je aan 1 van de 2 kanten waar de piston NIET zit, een sleuf, en die hoort volgens mij bij de uitlaatpoort te zitten, en daar zit hij ook..
dan zal je zuiger wel verkeerd om zitten:o er staat altijd een tekentje of pijltje dat naar de uitlaatpoort moet wijzen;) de ovale sleuf in je zuiger die onder de zuigerveren zit moet naar linksboven wijzen….de boosterpoort dus kep zelf ook een malossi:p
1 juli 2006 om 07:49 #134737je moet altijd zo zien, bij een zuiger van gatenkaas is t eigenlijk nog simpeler. waar de zuiger gewoon helemaal vol is zonder spoelpoorten dat is naar de uitlaatpoort. t pijltje wijst er ook na.
ik denk jelle dat jij je zuiger verkeerd om hebt, waarom zou je spoelpoorten naar je zuiger toe sturen gek 😀
dus check t maar ff na
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 juli 2006 om 09:09 #134738Idd jelle ik denk ook de zuiger verkeerd om,zoals ik je gister bij mij al zei.En ik zou hem maar niet meer starten dan voordat je het zeker weet,voordat je zuigerveren in je poorten beginnen te happen!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.