Vespa-Ciao.NL
:: Komt niet op toeren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Komt niet op toeren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Hermaniak
    Topic starter

Mijn citta komt niet meer op toeren. Ik rij met de setup hier links, en met sproeier 64.
      Hij deed het eerst wel goed, reed hard maar houd er nu met 30 km/u wel mee op.
      Als ik me achterband omhoog hou, en ik geef gas, heeft hij eerst een dip maar daarna doet hij het zoals normaal. Als ik dan weer gewoon erop ga rijden, blijft hij zeg maar “hangen” in die dip.
      Ik rij met poulie 65. Ik haalde hiermee de 60, maar nu niet meer als 30 km/u. Het maakt niet uit hoever ik het gas open trek, hij blijft hangen.
      Help 🙂

hansieb
      Moderator

Vaag ? sproeier verstopt ofzo ik zou even je carb goed schoonmaken.

Kan ook zijn dat je behoorlijk wat kool in je uitlaatpoort hebt zitten of iets qua slijtage bij je cilinder.

Hermaniak
        Topic starter

Sproeier is niet verstopt, en de carburateur heb ik vanmiddag nog schoongemaakt.
          Als ik er kool in heb zitten, waarom doet hij het dan wel als ik hem van de grond af hou ?
          En als ik slijtage heb, dan zal ik dus een warmloper o.i.d hebben gehad ?

Hermaniak
          Topic starter

Nog wat anders, hij loopt als hij warm is niet stationair. Als ik hem net start loopt hij mooi, maar naarmate ik een aantal kilometers erop heb zitten valt hij direct uit als ik stil sta. Bougie is koffiebruin.
            Ik rij met poulie 65, zal zo eens kijken hoe het met 80 rijd.

Edit 15:00
            Ik heb net met poulie 80 geprobeerd, + een grotere sproeier, maar het blijft niks. Ik ga niet harder als 30, en bijna geen gasreactie. Ik vrees het ergste voor me polinitje, kan iemand dit tegenspreken ?

Hermaniak
            Topic starter

Ik ga nog steeds niet vooruit, sterker nog ik ga alleen maar langzamer!
              Iemand op het citta forum raadde me aan om me luchtfilter schoon te maken omdat deze verstopt kan zijn.
              Iemand anders nog suggesties?

Er bestaat nog zoiets als een EDIT knop.En als ze op Citta forum zeggen……..waarom doe je dat dan niet eerst?????
              En met “cemtex” is je probleem ineens “van de baan”.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.