Vespa-Ciao.NL
:: komt niet in boost

Home Forums Techniek Problemen oplossen komt niet in boost

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

falco
    Topic starter

Ik heb laatst carb schoongemaakt en een gloednieuwe ontsteking erin gegooid (spoeltjes vervangen, condensator, cp, bougie kabel, bougie dop, bougie, bobine)

nu heb ik er opeens last van dat mijn ciao niet meer in de boost wil komen en sterk in snelheid is gedaald (65 op gps naar 53) hij houd heel erg in en wil niet meer in de boost komen ook is het als ik volgas rijd en ik laat gas los dan krijg ik eerst bwoaaaap en dan moet ie weer opnieuw in zijn toeren komen en trekt hij weer zeer klote door naar zijn top.

Jarco
      Bijdrager

Misschien je cp’s goed aftellen?

falco
        Topic starter

die staat op 0,45 moet goed zijn tog?

Jarco
          Bijdrager

Je kan ze proberen op 0.40 en 0.50 kijken of dit verschil maakt.
            Sommige setups lopen nu eenmaal beter op een ander afstelling.

Is het de setup die je ingevuld hebt?
            Welke kleur is je bougie?
            Welke sproeier rijd je?

falco
            Topic starter

oja sorry t is de setup hierlangs.
              als ik zo uit ben zal ik de cp is anders proberen af te stellen
              sproeier 62 of 64
              bougie is perfect koeffiebruin

Clint
              Bijdrager

Ik zou eens een grotere sproeier proberen, richting de 68. Kijken hoe die daar op loopt..

pepko
                Donateur

sluit de decomprsseur nog wel goed af? (staat de kabel niet de strak etc.)

Mike
                  Bijdrager

Als hij voorheen wel prima op die sproeier liep en de kleur is nu perfect, ligt het als je t mij vraagt niet aan de sproeier.

Zelfde geld eigenlijk voor de punten. Draai je bougie dr uit. Als hij goed en helder vonkt,niks aan de hand. ( als hij zwakker vonkt idd ff stellen)

Bij de zwakkere vonk ook condensator of bobine eens Nakijken/vervangen

Mike

falco
                    Topic starter

zoals ik al zij onstekings is gloedje nieuw bougie vonkt al een gek, sproeier lijkt me niet.

decompressiekabel is onlangs vervangen zou het kunnen dat hij doordoor langzamer rijd en optrekt want hij blijft wel stationair lopen maar niet zo hoogtoerig als daarvoor, want de band draait niet meer automatisch rond

pepko
                      Donateur

Heb jij dan aan de stationair schroef lopen draaien? (schroefje met veer aan zijkant v/d carb.)
                        je kan proberen hem helemaal in te draaien (hoger stationair) en gek genoeg hielp dat bij mij ook om beterte laten lopen.

falco
                        Topic starter

nee die heb ik al helemaal ingedraaid omdat hij dan het beste liep.
                          maar vertel is wat meer over die decompressie wat je net zij want dat kan wel kloppen

b.baens
                          Bijdrager

Als je de decompressiekabel te strak is, trekt hij misschien net een beetje.

De decompressie kan je zien als een soort wip, als je het hendeltje duwd trekt hij hem om, waardoor hij druk verliest. Als deze een beetje te strak is kan hij misschien een héél klein beetje druk verliezen, waardoor hij traag tot toeren komt en niet zo goed trekt.

Verbeter me als ik fout ben.

falco
                            Topic starter

oke ik zal em er zo is vanaf knikkeren en kijken wat er gebeurt;)

b.baens
                              Bijdrager

Oke, hoop voor je dat het werkt (Y)

falco
                                Topic starter

hmm tot nu toe in die kut sneeuw merk ik geen resultaat, maar dat kan ook aan de kou liggen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.